Silnik Volvo 1.9 16V DOHC Turbo 160KM B4204T o mocy 160KM znany z modeli Volvo S40/V40 pod oznaczeniem 2.0 16V Turbo.
Konstrukcja silnika z lat 90-tych, trwała o niskiej awaryjności aczkolwiek nie jest wolna od awarii. Silnik przez lata przeszedł szereg modernizacji, które pozwoliły na wyeliminowanie wadliwych elementów. Największymi wadami silnika są pękające głowice oraz awarie przepływomierza. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 100 tys/km. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach.
Co do spalania silnik nie jest paliwo-oszczędny, średnie spalanie na poziomie 10L/100km, w mieście zdecydowanie ponad 10 L. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. W modelach z pierwszych lat produkcji jest hydrauliczna regulacja zaworów a w późniejszych wersjach zastosowano ręczną regulacje co wiąże się z korektą luzów co 20-30tys /km. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |