Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.0 16V D-4S VVT-iE 173KM M20A-FKS wszedł do produkcji w roku 2018 i zasilała modele marki Toyota oraz Lexus.Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA.Konstrukcja wykonana w całości z aluminium,wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.
Te zabiegi miały wpłynąć na lepszą wydajność niszy poziom spalania oraz obniżenie emisji spalin. Konstruktorzy nie ustrzegli się drobnych awarii do których trzeba zaliczyć nieszczelną chłodnice EGR-u czy często zatykający się zawór EGR. Po za tymi drobnymi usterkami silnik uchodzi za trwały a jego atutem jest bardzo dobra dynamika,świetne osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Opinia:
Silnik o dużej kulturze pracy. Pracuje na mało gęstym oleju silnikowym 0W16. W moim samochodzie współpracuje z skrzynią bezstopniową CVT i moim zdaniem jest to dobre połączenie tych dwóch mechanizmów. Wadą jest przedostawanie się benzyny do i tak już rzadkiego oleju silnikowego przez co mam
go ponad max poziom na bagnecie.
8.0/10
9.0/10
7.0/10
Zalety:
Cicha praca.
Niskie spalanie.
Wady:
Przybywanie oleju w silniku (przenikanie benzyny z cylindrów do oleju).
Ciężko dokonać pomiaru poziomu oleju.
Silnik:
173
Rocznik:
2019
Przebieg:
110000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
20.08.2023Lexus UX200
(9.0)
Opinia:
Jeżdżę Lexsusem UX200 z tym silnikiem. Średnie spalanie z 23tys km to 7.1L (większość w mieście na krótkich odcinkach). Spalanie przy 140 około 8.5L. Silnik w miarę elastyczny i kultura pracy wydaje mi się dobra. Brak przybywania oleju przez filtr GPF, na co skarżą się
użytkownicy hybryd. Jak ktoś szuka auta do zwykłego jeżdżenia to super wybór. Zapowiada się bezproblemowo. Koszty serwisu olejowego jak w każdym aucie.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Znośne spalanie i dobra współpraca ze skrzynia cvt