Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM 8AR-FTS wszedł do produkcji w 2014 roku i zasila szereg modeli Lexus.Konstrukcja silnika zaawansowana technologicznie wyposażona w turbosprężarkę Twin Scroll kombinowany układ wtryskowy ESTEC D-4St oraz przesuwnik faz VVT-iW.Ponadto jednostka pracuje w dwóch cyklach Otto oraz Atkinson.
Silnik charakteryzuje się dużą trwałością jednak posiada słabe punkty takie jak awarie pompy cieczy już przy przebiegach 30-50 tys/km ! Modele z pierwszych lat produkcji miały problemy z zaworem obejściowym turbiny.Ponadto trzeba pamiętać o tankowaniu dobrej jakości paliwa że względu na bardzo wrażliwy układ wtryskowy D-4ST .Po za tym silnik może poszczycić się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetnymi osiągami.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
bezpośredni
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
Wady
awaryjny zawór turbiny
awarie pompy wody
wrażliwy układ wtryskowy na złej jakości paliwo
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną