Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 1.5 16V Dual VVT-iE 112KM 2NR-FKE wszedł do produkcji w 2015 roku i zasilał modele koncernu Toyota.Konstrukcja wykonana w całości z aluminium blok oraz głowica,wyposażony w zmienne fazy rozrządu VVT-iE z rozrządem opartym na łańcuchu.
Jednostka uchodzi za trwałą jednak posiada słabe punkty takie jak mało trwałe cewki zapłonowe oraz cieknące pompy wody. Użytkownicy sygnalizują również zbieranie się nagary już przy przebiegach 30 tys.km ! Po za tym silnik uchodzi za bardzo trwały o przyzwoitych parametrach i niskim poziomie spalania.
Opinia:
3 auta firmowe napędzane tym silnikiem, przebiegi od 150 do 210 tyś, wszystkie bezawaryjnie lecz katalizator wytrzymuje jedynie około 160 tyś, oprócz tego nic, totalnie nic. Spalanie od 5,5 do 7 litrów.
9.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
trwałość, mało pali, dynamiczny, 4 cylindry
Wady:
katalizator - umiera przy około 160 tyś, zamiennik około 1,5 tyś zł, oryginał 4,5 tyś