Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i o mocy 167 lub 170KM znany z Toyoty Camry XV40 oraz RAV4 III. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Opinia:
Posiadam scion tc 2005 od 12lat, sprowadzony ze stanów, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, auto nie było uszkodzone czy po zalaniu. Silnik praktycznie to samo co avensis, a oznaczenie 2az-fe i muszę powiedzieć jedno, to był pierwszy mój samochód, najlepszy prezent na studia i najlepszy
samochód jaki do tej pory posiadam. Było pięcioletnie bmw, części drogie ,awaryjność , zapychający się kolektor wydechowy 14t zł po roku na naprawy tragedia, renault małe spalanie ,ale sypało się strasznie, a szczególnie sprzęgło w rezultacie, o wiele więcej wydałem na naprawy w silniku 1,2l niż na paliwo do scion-a, volkswagen pasek diesel, nigdy więcej diesel-a naprawa 7000zł auto 7 letnie. Scion-em zrobiłem 300 000 km i 2 naprawy ,ale nie silnika !!!, pierwsza pojemnik z węglem aktywnym się zapchał, 5 miesięcy jeździłem z chekiem, ale wnerwiała mnie już ta lampka i zamówiłem z usa, po wymianie i resecie z komórki wszystko ok, naprawa dwa, wymiana gum na wahacza, dałem do zrobienia w poli, a i zapomniałem 3 naprawa wymieniałem reflektory z przodu raz bo parowały.W tym silniku wystarczy zmieniać olej co 1500km i wszystko gra, silnik można łatwo podkręcić dolot injen długi i 12km więcej, sprawdzone na hamowni. Dodatkowo posiadam ravkę 2015 od 2 lat i 0 awarii można, można TOYOTA=NR1.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Tytanowy silnik, bardzo dobrze startuje z dołu, trzeba tylko wymieniać oleje na czas w silniku i skrzyni, a skrzynia automat po 100tkm i wymianie oleju ZERO opiłków , mechanik powiedział dziewicza skrzynia :)
Wady:
Wady, ktoś powie ,że 11-14l w mieście to dużo, a ja powiem, że tak ma być. Teraz robią eko auta a potem jest płacz u mechanika, ale ja już się na to nie nabiorę ;)