Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i o mocach 140 lub 143KM miał zastosowanie w samochodach Toyota MR2 oraz Celica T23. Wszystkie jednostki Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.
Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ należy liczyć się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silniki z początkowych lat produkcji cierpiały na duży pobór oleju. Powodem tego były złe rozwiązania konstrukcyjne spodu silnika, po 2005 roku silnik został poprawiony a usterka została wyeliminowana. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |