Toyota

Silnik Toyota 4.0 V6 24V VVT-i 249KM 1GR-FE

2365
Silnik Toyota 4.0 V6 24V VVT-i 249KM 1GR-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 4.0 V6 24V VVT-i 249KM 1GR-FE wszedł do produkcji w 2002 roku wraz z modelem Toyota Land Cruiser Prado J12. Jednostka występuję w dwóch odmianach, pierwsza z roku 2002 z pojedynczym systemem VVT-i oraz druga od 2009 roku z podwójnym VVT-i. Konstrukcja aluminiowa wyposażona we wtrysk rozproszony z rozrządem opartym na łańcuchu bez hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych.


W opinii uzytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trapią go liczne usterki osprzętu. Do najczęstszych trzeba zaliczyć  zabrudzenia przepustnicy, awarie sondy lambda czy cewki zapłonowej. Bardziej problematyczna może być awaria uszczelki pod głowicą tyczy się to jednostek z pierwszych lat produkcji, w drugiej generacji problem został wyeliminowany. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego osiągi oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie uszczelki głowicy cylindrów
  • częste zabrudzenia przepustnicy
  • awarie regulatora faz
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3-6.3 L, typ oleju: 5W20/5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia normy spalin Euro 4 – z pojedynczymi VVT-i

Silnik spełnia normy spalin Euro 5- z podówjnym VVT-i

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
50%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami