Silnik Toyota 4.0 V6 24V VVT-i 249KM 1GR-FE wszedł do produkcji w 2002 roku wraz z modelem Toyota Land Cruiser Prado J12. Jednostka występuję w dwóch odmianach, pierwsza z roku 2002 z pojedynczym systemem VVT-i oraz druga od 2009 roku z podwójnym VVT-i. Konstrukcja aluminiowa wyposażona we wtrysk rozproszony z rozrządem opartym na łańcuchu bez hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych.
W opinii uzytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trapią go liczne usterki osprzętu. Do najczęstszych trzeba zaliczyć zabrudzenia przepustnicy, awarie sondy lambda czy cewki zapłonowej. Bardziej problematyczna może być awaria uszczelki pod głowicą tyczy się to jednostek z pierwszych lat produkcji, w drugiej generacji problem został wyeliminowany. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego osiągi oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin Euro 4 – z pojedynczymi VVT-i
Silnik spełnia normy spalin Euro 5- z podówjnym VVT-i
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |