Silnik Toyota 4.7 V8 32V DOHC MFI 235KM-238KM 2UZ-FE był stosowany w latachch 1998-2012 w samochodach typu SUV oraz pickup. Konstrukcja silnika wykonana z żeliwa – blok a głowica z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku zębatym. Silnik występował w dwóch odmianach – pierwsza z początku produkcji nie posiadała zmiennych faz rozrządu oraz druga mocniejsza, wyposażona w system VVT-i.
Jednostka uchodzi za bardzo trwałą, jednak posiada kilka słabych punktów. Potencjalny użytkownik powinien zwrócić uwagę na awaryjny hydrauliczny napinacz paska rozrządu oraz niezbyt trwały sam pasek i pompa, które należy wymienić przy przebiegu 100 tys/km/! Poza tym silnik uważany jest za bardzo trwały oraz mało awaryjny, jedynym minusem jest dosyć duży apetyt na paliwo.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik bez VVT-i spełnia normy spalin Euro 1/2
Silnik wyposażony w VVT-i spełnia normy spalin Euro 2/3
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |