Silnik Toyota 4.0 V8 32V VVT-i 294KM 1UZ-FE był produkowany w latach 1989-2004 i stosowany w najmocniejszych autach koncernu Toyota. Jednostka była stosowana do aut z napędem na tylną oś i występowały dwie generacje tej odmiany – bez zmiennych faz rozrządu i od 1997 roku z VVT-i. Pierwsza jednostka weszła na rynek 1989 roku – wykonana z aluminium (blok oraz głowica), bez popychaczy hydraulicznych i z rozrządem opartym na pasku.
Pierwszą modyfikację otrzymał w roku 1994, wtedy zmieniono wtrysk z MFI na SFI, wprowadzono lżejsze korbowody i podwyższono moc. Kolejna modyfikacja przypadła na rok 1997 w którym to silnik zyskał na nowym układzie zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przez wszystkie te lata silnik zyskał na popularności ze względu za dużą trwałość i praktycznie zerową awaryjność. Jedynie mogą występować drobne awarie elektryki oraz osprzętu związane z dużymi przebiegami oraz brakiem regularnych przeglądów.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |