Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V EFI 105KM-116KM 4A-FE-I

6150
Silnik Toyota 1.6 16V EFI 105KM-116KM 4A-FE-I

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V EFI o mocy 105 lub 116KM to pierwsza generacja jednostek 4A-FE, która miała zastosowanie w samochodach Toyota Carina E oraz Celica T18 w latach 1987-1995. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km. Mechanicy zalecają jego wymianę przy 100 tys/km.


Jednostka bardzo trwała i nie przysparzająca użytkownikom większych problemów. Dynamika silnika na dobrym poziomie, kierowcy nie narzekają na brak mocy a przy tym spalanie jest na poziomie 7L a to bardzo dobry wynik. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • bezkolizyjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami