Subaru

Silnik Subaru 1.5 16V DOHC 105KM-107KM EL15

3200
Kategoria: Silniki Subaru
Silnik Subaru 1.5 16V DOHC 105KM-107KM EL15

Silniki Subaru są stosowane w samochodach marki

  • Subaru

Silnik Subaru 1.5 16V DOHC 105KM EL15  produkowany była w latach 2006-2012 i miał zastosowanie jedyne w modelu Subaru Impreza drugiej i trzeciej generacji. Silnik konstrukcyjnie spokrewniony z rodziną EJ wykonany w całości z aluminim – blok oraz głowica. Jednostka została wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada na przebieg 100tys/k lub 5 lat.


W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak posiada słabe punkty takie jak awarie przepustnicy, awarie układu chłodzenia oraz pobór oleju przeważnie po 100 tys/km. Poza tym sama jednostka jest trwała i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokonuje kilkaset tysięcy km. Trzeba nadmienić że dynamika oraz osiągi są na przeciętnym poziomie jak na konstrukcje Subaru.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z lpg

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe osiągi
  • awarie osprzętu
  • awarie układu chłodzenia

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia normy spalin EURO 4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami