Silnik Subaru 2.0i 16V DOHC AVCS 150KM-165KM (EJ204) miała zastosowanie w latach 1999-2011 w szeregu modeli Subaru. Jednostka z rodziny EJ była popularna w latach 90-tych i występowała w dwóch odmianach z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz podwójnym DOHC. Na przestrzeni lat silnik przechodził szereg modyfikacji przez co spełniał wyższe normy spalin od Euro 2 /3/4. Ta odmiana posiadła podwójny wałek rozrządu oraz wtrysk wielopunktowy i była wyposażona w system układu kontroli faz AVCS.
Silnik cierpiał na różne przypadłości do najbardziej dotkliwych należą problemy z układem chłodzenia oraz przegrzaniem jednostki ! Zdarzają się problemy stuków na 4 cylindrze co skutkuje poważną usterką a w konsekwencji remontem silnika . .Podstawa kondycji tej jednostki jest regularna wymiana oleju co 12tys/km oraz wymiana rozrządu co 105 tys/km lub 7 lat który jest oparty na pasku .Na plus trzeba zapisać przyzwoitą dynamikę dobrą kulturę pracy oraz niezłe osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Normy spalin tego silnika to EURO 2/3/4
Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 9.0/10 |