Silnik Subaru 2.0i 16V Boxer 115KM-138KM EJ20 miała zastosowanie w latach 1999-2011 w szeregu modeli Subaru. Jednostka z rodziny EJ była popularna w latach 90-tych i występowała w dwóch odmianach z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz podwójnym DOHC. Na przestrzeni lat silnik przechodził szereg modyfikacji przez co spełniał wyższe normy spalin od Euro 2 /3/4. Ta odmiana posiadła pojednynczy wałek rozrządu oraz wtrysk wielopunktowy .
Silnik cierpiał na różne przypadłości do najbardziej dotkliwych należą problemy z układem chłodzenia oraz przegrzaniem jednostki ! Zdarzają się problemy stuków na 4 cylindrze co skutkuje poważną usterką a w konsekwencji remontem silnika . .Podstawa kondycji tej jednostki jest regularna wymiana oleju co 12tys/km oraz wymiana rozrządu co 105 tys/km lub 7 lat który jest oparty na pasku .Na plus trzeba zapisać przyzwoitą dynamikę dobrą kulturę pracy oraz niezłe osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |