Silnik Porsche 4.5 V8 32V 340KM M48 był stosowany w latach 2002-2007 w pierwszej generacji modelu Porsche Cayenne.Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz system zmiennych faz rozrządu VarioRam.Niestety silnik od samego początku dawał się we znaki użytkownikom a jego awaryjność była na dosyć dużym poziomie.Do najbardziej problematycznych trzeba zaliczyć zacierające się cylindry przyczyną jest złej jakości paliwo oraz zbyt częsta jazda na zimnym silniku.
Kolejne przypadłości to pękanie rur chłodzenia co powoduje duże ubytki płynu chłodniczego.Do mniej kosztownych trzeba zaliczyć awarie termostatu,cewki zapłonowej czy pompy wody.Wszystko to przekłada się na bardzo duże koszty użytkowania oraz serwisowania.Niewątpliwe plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG który znacznie obniża koszty.Po za tym silnik może poszczycić się bardzo dobra kultura pracy,dynamiką oraz niezłymi osiągami.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |