Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF wszedł do produkcji w 2019 roku i zasila modele Korando oraz Tivoli. To nowoczesna konstrukcja pochodząca z rodziny Mahindra mStallion z Indii. Silnik wyposażony we wtrysk bezpośredni, z turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka może występować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, obie z 6-oma przełożeniami, jak również z napędem na jedną lub dwie osie.
Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy i świetną elastycznością. Niestety te zalety psuje zużycie paliwa, które jest zdecydowanie za wysokie jak na nowoczesne konstrukcje. W porównaniu do konkurencji spala o kilka litrów więcej średnio 9 l/100km i to przy bardzo spokojnej jeździe, natomiast w mieście dochodzi nawet do 13 l ! Po za tym można śmiało powiedzieć że jest to udana konstrukcja nie stwarzająca większych problemów a jej parametry są na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 11) | (8.5) |
Trwałość | 9.1/10 |
Utrzymanie | 7.5/10 |
Dynamika | 8.9/10 |