Ford

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM Sigma

15789
Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost SCTi o mocy 160KM był stosowany w latach 2010-2014 w Mondeo oraz S-Max i Galaxy. Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.


Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awaryjny układ chłodzenia
  • zużycie popychacza pompy wody
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
8%
8%
17%
17%
0%
0%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

10.09.2023 S-MAX
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, należy pamiętać o regularnych czynnościach serwisowych. Do 150 tysięcy nic się nie działo.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, nie pali dużo (S-MAX)
  • Silnik: 160 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
26.03.2020 mondeo mk4 fl
(7.7)
Opinia: Polecam!!!!!
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: elastyczny i zrywny
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 160KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 266000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię