Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Suzuki 2.4 16V VVT o mocy 166, 169 lub 178KM miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara II oraz Kizashi. Jednostka wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Konstrukcja bardzo trwała oparta na sprawdzonych rozwiązaniach co przekłada niską awaryjność. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niską awaryjność i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niej problemem. Jest to klasyczny „japończyk” lubiący wysokie obroty, jest wtedy dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Jedynym mankamentem może być głośna praca na wyższych obrotach.
Do największych minusów tej jednostki trzeba jednak zaliczyć wysokie spalanie. Odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta, w których go znajdziemy. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która dobrze współpracuje z silnikiem. Trzeba pamiętać, że koszty serwisu oraz części w przypadku japońskich konstrukcji nie należą do tanich. Na szczęście mamy do czynienia z trwałą i mało awaryjną jednostką nie stwarzającą użytkownikom większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 6) | (6.8) |
| Trwałość | 7.3/10 |
| Utrzymanie | 6.2/10 |
| Dynamika | 6.8/10 |