Silniki Suzuki - Silnik 1.3 i 16V G13BB

Wyświetleń: 6304
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.3 i 16V o mocy 85KM był montowany w samochodach Suzuki Jimny oraz Baleno.W odróżnienia od klasycznego Japończyka wyposażony jest w pasek rozrządu a nie a nie łańcuch,a produkcja silnika odbywa się na Węgrzech.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora.Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie.Przy większych przebiegach można spotkać się z większym poborem oleju oraz płynu chłodniczego.Jak przystało na Japońskie konstrukcje, silnik lubi wysokie obroty wtedy jest bardzo dynamiczny i żwawo przyspiesza. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • pobór oleju przy większych przebiegach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 6 miesięcy.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Janusz25.07.2018
Opinia:Jak na razie same plusy zero awarii spalanie niskie bo jakiś 7 l większość jazdy miejskiej.Jedynie zauważyłem że bierze trochę oleju ale nie dużo bo dolewałem jakieś 200/setki.Silnik zdecydowanie do miasta po za nim słaby a jak się ciśnie to spala więcej i jest głośny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Wagon R+ 1.3 76KM

Rocznik / Przebieg: 2006 r 185.tys

Średnie spalanie: 7 l/100km