Popularne na rynku

Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet 90KM K12C

45104
Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet 90KM K12C

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet K12C o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i ma zastosowanie w Suzuki Ignis III, Swift IV oraz Baleno II. Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych – posiada podwójny układ zmiennych fazy rozrządu Dual VVT, wysoki stopień sprężenia 12:1, zmniejszone komory spalania oraz dwa wtryski na jeden cylinder.


Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia. Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie wtryskiwaczy olejowych. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR, która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach. Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje dłuższe trasy. Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamik
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.4)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

16%
4%
2%
7%
7%
63%
2%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

15.04.2023 Swift
(10.0)
Opinia: Przy masie auta na poziomie 840kg (wg. dowodu rejestracyjnego) 90km wystarcza do wyprzedzania na trasie. Jak ktoś ma z tym problemy to nie rozumie japońskiej myśli technicznej i boi się redukować biegi oraz kręcić silnikiem pod czerwone pole. Sam silnik bezobsługowy - nie wymaga żadnych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, spalanie
Wady: im starszy tym głośniejszy po rozruchu
  • Silnik: k12c 90km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
09.06.2022 Baleno
(9.0)
Opinia: Baleno to bardzo lekki samochód (900kg) więc moc (90KM) jest wystarczająca. Spalanie średnio 4,6-4,7 litra przy codziennym dojeżdżaniu 20-25 km w jedną stronę. Bez autostrady (na którą zresztą Baleno jest za lekkie). Jazda 150 km/h to już hazard.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: małe spalanie, cicha praca, łatwość rozruchu, wystarczająca dynamika,
Wady: przy 73 tyś serwis w ramach gwarancji wymienił 2 czujniki położenia wałka (zmienne fazy rozrządu).
  • Silnik: k12c 66KW/90KM/BALENO
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
14.02.2022 Baleno
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo oszczędny. Spalanie poniżej 5 litrów to żaden problem. Póki co bez awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędny, bezawaryjny
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 53000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
09.11.2021 Suzuki Ingis III
(9.3)
Opinia: Silnik w Suzuki Ignis III (2017) jest idealny. 4 cylindrowa jednostka pracuje bardzo przyjemnie i gładko, jest przewidywalny jeśli chodzi o narastanie mocy i momentu, jednocześnie jeśli chcemy uzyskać więcej mocy bardzo dobrze pracuje na wyższych obrotach. Dla małego samochodu jest idealny a dopracowana konstrukcja
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo dobra kultura pracy Niskie spalanie Dobrze wchodzi na wyższe obroty dla uzyskania mocy
Wady: brak
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 40 000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
23.08.2019 Baleno 2018
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo dobry. Niskie spalanie do prędkości 110 km/h potem jest przeciętnie, bo 140-150km/h (licznikowe 160 km) mamy spalanie 8,5-9,0. Załadowane auto na wakacje (5 osób, bagaże, bagażnik dachowy i platforma rowerowa) i jesteś królem prawego pasa na autostradzie. Problemy przy wyprzedzaniu ciężarówek. Auto lekkie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: K12C
  • Rocznik / Przebieg: 2018/14000 km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam