Silniki Suzuki - Silnik 1.2 16V DualJet K12C

Wyświetleń: 21552
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.2 DualJet o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i miała zastosowanie w Suzuki Baleno.Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu.Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych.Priorytetem było skonstruowanie silnika który  będzie zużywał jak najmniej paliwa,kwestią drugorzędną były osiągi.Cel został osiągnięty a w dodatku dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.Aby to osiągnąć w silniku zastosowano szereg rozwiązań w układzie wtryskowym,wysoki stopień sprężenia 12:1,zmniejszenie objętości komór spalania, oraz zastosowaniu dwóch wtrysków na jeden cylinder.Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia.Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie specjalnych wtryskiwaczy olejowych.Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach.Biorąc pod uwagę wszystkie te rozwiązania można stwierdzić jednoznacznie że mamy doczynienia nowoczesną konstrukcją.Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje krótkie dystansy.Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamik
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(9.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 152

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Baleno 201823.08.2019
Opinia:Silnik bardzo dobry. Niskie spalanie do prędkości 110 km/h potem jest przeciętnie, bo 140-150km/h (licznikowe 160 km) mamy spalanie 8,5-9,0. Załadowane auto na wakacje (5 osób, bagaże, bagażnik dachowy i platforma rowerowa) i jesteś królem prawego pasa na autostradzie. Problemy przy wyprzedzaniu ciężarówek. Auto lekkie (900kg), wiec trzeba uważać na podmuchy boczne.
Należy sprostować informację na temat szklanek. Suzuki Motor Polska odpisało, że silnik (a w zasadzie mój egzemplarz), ma HYDRAULICZNĄ regulację zaworów i nie przewiduje się regulowania podczas przeglądów. 4 cylindry, hydrauliczna regulacja, dodatkowe chłodzenie silnika (EGR i reszta), łańcuch rozrządu = LPG :) Aż prosi się o obniżenie kosztów spalania :) Na benzynie nie jest źle. Silnik nie bierze oleju (1 przegląd) i nie ma poważniejszych usterek (najczęściej pada klimatyzacja). Karoseria niektórych baleno trochę rdzewieje, ale da się przeżyć. Inne marki też robią lakiery z akwareli :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: K12C

Rocznik / Przebieg: 2018/14000 km

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Gregory18.12.2018
Opinia:Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Suzuki Baleno 1.2

Rocznik / Przebieg: 2016 ,34 tys

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Imię25.11.2018
Opinia:Silnik ten to rozwijana, udoskonalana od 2010 roku konstrukcja - to ważny aspekt. Z silnikiem już od początku produkcji nie ma absolutnie żadnych problemów, a także bez problemu współpracuje z instalacją gazową. Jedynym minusem może być tu wymienienie całych szklanek na odpowiedni wymiar w przypadku konieczności regulacji zaworów - a nie poprzez wymianę płytek jak było to w poprzedniej serii M. Spalanie zaskakująco niskie, bardzo wysoka kultura pracy. Do dynamicznej jazdy wymagane korzystanie z całego zakresu obrotów, jak to w silniku wolnossącym - jednakże nie powoduje to tzw. wiru w baku. Bardziej oszczędnego silnika chyba nie da się już zrobić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Suzuki Swift 2017- / 90 KM

Rocznik / Przebieg: 2018, 2000 km

Średnie spalanie: 4.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Grzegorz22.11.2018
Opinia:Suzuki Baleno.Bardzo cichy, superoszczędny. przesiadłem się z diesla, więc momentu mi brakuje, ale w porównaniu z np. Nissan Micra 1.2 2016r, albo z Ford Fiesta 1.2 2016r. to nie ma porównania, kasuje je pod każdym względem. Trasa 90-100 km/h to poniżej 4 litrów, przy 120-130 ok.5.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: suzuki baleno 90 KM

Rocznik / Przebieg: 2016 32000

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mari05.10.2018
Opinia:Wspaniały silnik pali niewiele ponad 5l a przy tym moc nie mała jak na ten model.Zrywny dynamiczny i ładnie pracuje to jego atuty.Niech kogoś nazwa nie zmyli to bardzo prosty silnik z wtryskiem wielopunktowym co w przełożeniu daje niskie koszty użytkowania a w dodatku rozrząd na łańcuchu.Przez zakupem zasięgnęłem wiadomości o tym silniku i teraz śpię spokojnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Swift 1.2 DualJet 90KM

Rocznik / Przebieg: 2017 r 43.tys

Średnie spalanie: 5.2 l/100km

Komentarze użytkowników

+1 #1 Grzegorz W. 07.06.2018
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.

Najnowsze komentarze

Grzegorz W.
07.06.2018
+1
Autor artykułu podaje , że współpracuje dobrze z LPG a ja pytam jaka jest regulacja zaworów w tym silniku . Hydrauliczna czy mechaniczna ? bo według mnie to też ma duże znaczenie ze względu na LPG. Proszę o uzupełnienie tej informacji.