Suzuki

Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet 140KM K14C

88023
Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet 140KM K14C

Silniki Suzuki DualJet / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet K14C o mocy 140KM wszedł do produkcji w roku 2014 i zasila kilka modeli Suzuki .Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.4 (K14B), która przeszła szereg modyfikacji.Jednostka 4-cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz Turbo Mitsubishi Heavy Industries, ponadto silnik posiada hydrauliczną regulacje zaworów. Jednostka bardzo trwała o niezłej dynamice,dobrej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania który średnio oscyluje w granicach 6-7 litrów w zależności od modelu.


Do najbardziej uciążliwych przypadłości trzeba zaliczyć problem z elektroniką osprzętu jak również usterkami turbosprężarki.Tyczy się to przeważnie modeli z pierwszych lat produkcji jak również aut z dużymi przebiegami.Użytkownicy również sygnalizują problemy z rozrządem który jest oparty na łańcuchy,zazwyczaj spowodowane to jest złą eksploatacją oraz wydłużonym interwałem.Ważne aby systematycznie kontrolować jego stan zwłaszcza przy wyższych przebiegach co pozwoli uniknąć poważnych awarii.Po za tym jednostka bardzo trwała o dobrych parametrach oraz niskim niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie elektroniki
  • awarie turbosprężarki
  • zdarzają się przypadki awarii rozrządu !

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (9.2)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

2%
2%
87%
2%
2%
2%
3%
Suma głosów: 575

Opinie użytkowników

06.10.2025 Suzuki Vitara 2018
(9.3)
Opinia: Od nowości, tylko filtry oleje.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: elastyczny, małe spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 1,4 140
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 266000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
06.10.2025 Vitara 1,4T
(10.0)
Opinia: Polecam, super auto, wyższe dobrze przyspiesza, małe spalanie. PRawie 300 tys km bez żadnej awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: przyspieszenie, wygoda
Wady: brak
  • Silnik: 1,4 140
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 288000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.05.2025 V itara FL
(8.7)
Opinia: Dynamiczny, oszczędny
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 129
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
08.02.2025 Vitara
(10.0)
Opinia: Prawie 100000 tyś przejechane tym autem. Przez cały ten czas wymiana żarówki podświetlenia kabiny oraz musiałem przesmarować połączenie plastików kokpitu ( silikon do uszczelek), bo trzeszczały po nagrzaniu latem. Silnik ma zapocenie przy pokrywie rozrządu a blokiem silnika (praktycznie od nowości). Podobno jest to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, bezawaryjny
Wady: lekkie zapocenie
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.01.2025 Suzuki Vitara III
(10.0)
Opinia: Super silnik przejechane 246 tys nic nie robione. Automat spalanie 7 l. Nie bierze grama oleju aż dziwie się że wymieniany co 20 tys olej. Bo cały czas serwisuje zero problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Komfort
Wady: Brak
  • Silnik: k14c
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 246000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam