Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 1.8 16V MIVEC o mocy 140-143KM miał zastosowanie w samochodach Mitsubishi Lancer VIII. Konstrukcja japońska, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu.Niestety serwis oraz części nie należy do tanich,nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie.
Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację.Plusem jest oferowana przez Mitsubishi wersja silnika 1.8 przystosowaną do instalacji LPG która miała wzmocnione gniazda zaworowe oraz zawory. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 7) | (8.9) |
| Trwałość | 9.9/10 |
| Utrzymanie | 7.7/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |