Silniki Mitsubishi - Silnik 1.8 16V 4B10 MIVEC

Wyświetleń: 15993
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 1.8 16V o mocy 143KM maiła zastosowanie w samochodach Mitsubishi Lancer VIII.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz  przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu.Niestety serwis oraz części nie należy do tanich,nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie.Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację.Plusem jest oferowana przez Mitsubishi  wersja silnika 1.8  przystosowaną do instalacji LPG która miała wzmocnione gniazda zaworowe oraz zawory. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części
  • drogi montaż LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.9)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.7/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Lancer X23.12.2019
Opinia:Polecam. Silnik dynamiczny i przy odpowiednim obchodzeniu się z pedałem gazu- ekonomiczny. Powyżej 4.000 rpm budzi siędo życia, dostaje dzikiegojadu (dzikiego jak na swoje możliwości- bez uturbienia).
Posiadam instalację gazową bez lubryfikacji. po 150.k przebiegu- planowałem głowicę, oczywiście wymiana większości szklanek była nieunikniona. Śmiga dalej na gazie bez lub.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamiczny
Wady:Zła współpraca z gazem-konieczność badania luzów zaworowych, stanu gniazd.

Odmiana silnika: 143 /4b10

Rocznik: 2008

Przebieg: 175000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Romi 09.08.2018
Opinia:Silnik jest bezawaryjny to jego duży atut,niestety spalanie w aucie jest zbyt wysokie średnio 9-10 l a na trasie po wyżej 140-150 km/h to nawet 12l.Dynamika jest na dobrym poziomie silnik lubi wysokie obroty.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Lancer /143KM

Rocznik / Przebieg: 2009r 176.000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Bogdan24.09.2017
Opinia:Jak dla mnie rewelacja świetny silnik o bardzo dobrych parametrach,super przyspieszenie świetna dynamika.Polecam dla osób lubiących charakter sportowy silnika jest naprawdę dobrze jak nie bardzo dobrze.Problemów z silników nie miałem żadnych a mam go juz czwarty rok, ponsze tylko koszty serwisu oraz paliwa. Bardzo dobry silnik o świetnej dynamice i przyzwoitym spalaniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Lancer VIII 1.8 MIVEC 143KM

Rocznik / Przebieg: 2008 r 170.000 km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km