Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 1.6 16V MPI SOHC o mocy 90KM, 103KM lub 113KM najczęściej spotkamy w Mitsubishi Carisma oraz Colt. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej,przy większych przebiegach awarie uszczelki pod głowicą.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. W silniku jest możliwość montażu instalacji LPG jednak musimy pamiętać o zastosowaniu lubryfikacji jak również pamiętać o konieczności regulowania luzów zaworowych.Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 4) | (9.0) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |