Silniki Toyota - Silnik 1.33 16V Dual VVT-i 1NR-FE

Wyświetleń: 44028
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.33 VVT-i  o mocy 99KM wszedł do produkcji w 2009 r. zastępując wysłużoną jednostkę 1.4 97KM i miał szerokie zastosowanie w modelach Toyota. Konstrukcja przeznaczona do większości modeli Toyota segmentu B oraz C, charakteryzuje się dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania.Trzeba wspomnieć o partii silników z początkowych lat produkcji, które cierpiały na poważną awarię pierścieni przy przebiegach 50-60tys/km!!! Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i  wyposażona w system zmiennej fazy rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwał konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

  • wadliwe pierścienie-partia silników z pierwszych lat produkcji !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silniki z początku lat produkcji miały wadliwe pierścienie (partia silników)

Średnia (głosów 4):
(9.3)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 168

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 91

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Auris II04.03.2020
Opinia:Do silnika zalecany jest olej 0w20 ew. 5w30 ACEA A5/B5 API SL, SM lub SN.
W samochodach po flotowych często zalewany olejem 10W30 co źle wpływa na silnik.
Jeśli olej SAE 0W-20 nie jest
dostępny, można zastosować
olej SAE 5W-30. Jednak podczas
kolejnej wymiany oleju
powinien zostać zastąpiony
olejem SAE 0W-20.
Silnik dość żwawy jak na tą pojemność.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:- cichy - elastyczny - przydatny 6 bieg na trasie
Wady:ma skłonności do odkładania się nagaru

Odmiana silnika: 1.33/ 99KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 120 000

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Yaris III23.02.2019
Opinia:Dobry silnik, w Yarisie daje radę.Lubi wyższe obroty. Na trasie przydatny 6 ty bieg. Zero problemów z silnikiem przy tym przebiegu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.33/99KM

Rocznik / Przebieg: 2013/59000

Średnie spalanie: 6.7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Toyota Yaris III03.02.2019
Opinia:Cudowna jednostka do małych samochodów. Używałem Yarisa z tym silnikiem na nauce jazdy i w ekstremalnych warunkach eLki, na LPG, przelatał 260000 i nawet nie zaczął brać oleju
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.33 DualVVti 73kW/99KM 1NR-FE

Rocznik / Przebieg: 2012 260000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Grzegorz02.09.2017
Opinia:Silnik mam Yarisie z 2011 roku od początku w naszych rękach autem jeździ żona ja sporadycznie,jesteśmy bardzo zadowoleni.Auto użytkowane w mieście i na krótkich 20-30km po za miastem,spisuje się bardzo dobrze moc przyspieszenie w jak najlepszym porządku.Spalanie w granicach 6.4 maksymalnie 7.8L na trasie poniżej 5L ale przy spokojnej jeździe.Awaryjność to obce słowo dla tego silnika.Polecam super silnik o bardzo niskich kosztach użytkowania.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Yaris/98KM

Rocznik / Przebieg: 2011r/137.tys

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Edi 26.06.2020
"sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych" aaa to nie to samo