Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V Valvematic 1ZR-FAE

Wyświetleń: 62288
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.6 16V Valvematic 132KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota  Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 19):
(8.0)
Trwałość
8.6/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
7.6/10
Głosy według opinii użytkowników:154

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 231

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 98

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.3)

Odradzam!

Michał 28.04.2018
Opinia:Mam Corollę 1.6 132 Valvematic silnik bardzo słaby jak na taką brykę . Brak mocy i jest głośny w środku przy wysokich obrotach na niskich mocy nie ma . To nie jest odgłos silnika to hałas . Brak elastyczności to i ostatni mój samochód od toyoty . Wolę silniki z turbo a nie bez dynamiki samochód .
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: Corolla XI 2017 132 km

Rocznik / Przebieg: 2017 13 tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Bartek18.04.2018
Opinia:Świetny śilnik. 140 tyś i ani jednej awarii. Fakt trochę pali ale te 10l w mieście i jakieś 7-8 na trasie jest znośne biorąc pod uwagę że cały czas klimatyzajcja włączona a rozmiar opon to 225/40/18. Cichy i mułowaty przy delikatnej jeździe. Dynamiczny powyżej 4000 obr.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Corolla e151

Rocznik / Przebieg: 2010 / 140tyś

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Piotr30.12.2017
Opinia:Silnik pracuje bardzo cicho, a do tego jest elastyczny i żywy. Niezależnie od prędkości na autostradzie, zawsze na obrotomierzu są 3000. Na niekorzyść przemawia fakt, że pali aż 8 litrów benzyny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Toyota Auris 132 KM

Rocznik / Przebieg: 60

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Tomek 15.07.2017
Opinia:Jestem bardzo zadowolony z mojego Aurisa w którym posiadam ten silnik.Największym plusem jest niskie spalanie co w benzynach nie zawsze jest, kupowałem auto ze względu na to żeby mało palił.Auto średni spala około 7 L na trasie przy spokojnej jeździe do 120KM spalanie jest na poziomie 5.5L a po wyżej w granicach 6.5L miasto to 8-9 l w zależności od korków i pory roku.Silnik jest cichy i bezawaryjny a przyspieszenie ma bardzo dobre.Polecam jedynie serwis jest drogi
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Auris/132KM

Rocznik / Przebieg: 2013r/96tys

Średnie spalanie: 7 l/100km