Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.3 16V DOHC 75KM-88KM 4E-FE

24476
Silnik Toyota 1.3 16V DOHC 75KM-88KM 4E-FE

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.3 16V DOHC 4E-FE o mocach 75, 86 lub 88KM spotykany w samochodach Toyota Corolla E10, E11 oraz Starlet P9. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz trójdrożnym katalizatorem. Na tamte czasy była to konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie. Na początku silnik miał moc 88KM, ze względu na konieczność spełnienia norm spalin zmieniono ją na 75KM, aby ostatecznie po zmianach w ECU osiągnąć 86KM.


Zmieniał się również maksymalny moment obrotowy przez co silnik stawał się bardziej elastyczny i spadek mocy nie był praktycznie odczuwalny. Jednostka bardzo udana pod względem trwałości oraz osiągów, dużym jej atutem jest przyzwoity poziom spalania oraz dobra kultura pracy. Serwis nie należy do skomplikowanych a części na rynku jest pod dostatkiem w przyzwoitych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 6 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 2.8-3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik jest bezkolizyjny – po zerwaniu paska rozrządu nie spowoduje jego uszkodzenia !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.5)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

44%
0%
0%
0%
11%
0%
44%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

06.04.2023 Corolla E11
(8.7)
Opinia: Ten silnik jest niezniszczalny. 555kkm bez otwierania, połowa na gazie 2 generacji. Regulacja płytkowa, więc stwarza trochę problemów przy LPG, ale regulacja co ok 50kkm. Rozsypał mi się miernik kompresji i wpadł do cylindra. Silnik pół godziny grzechotał, wypluł co było w środku w wydech
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Przede wszystkim absurdalna jak na mały silnik trwałość.
Wady: Dynamika i elastyczność przeciętna, regulacja zaworów
  • Silnik: 86KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 555000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
02.06.2020 Starlet
(10.0)
Opinia: Dynamika ok tylko olej pije 400 ml na 1000 km . Zrobiłem 20 000 km i zero kłopotu . Jezdze na lpg sekwencja
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, rozrząd ,lpg ok
Wady: Lubi olej
  • Silnik: 75 km 4efe
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 218000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.03.2018 JR
(8.0)
Opinia: 250 tyś, dwa razy zerwany pasek rozrządu raz miesiąc po kupnie, drugi przez niedopatrzenie terminu, jednak silnik ten jest całkowicie bezkolizyjny. Zero problemów, po 240 tyś wymieniona uszczelka pod klawiaturą. Silnik totalnie nie do zdarcia. Eksploatowany w górach, na autostradzie i po mieście, zmienia się
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 83
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
03.01.2018 pol
(9.0)
Opinia: 570 tys. po niby licznikowych 270tys pierscienie i glowica (ile ma naprawde niewiadomo) 5w40 zero poboru oleju ,przy palowaniu zchodzi z 3/4 do polowy na 18tys km i dalej jezdze i jedzil bede :) Saalanie 5,5 trasa do 100km/h , jazda 160-180km/h -11litrow
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: corolla e10/94
  • Rocznik / Przebieg: 1993/570000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.12.2017 Bartek
(8.3)
Opinia: Samochód z Polskiego salonu 1997 rok, przebieg 303tyś. Olej od nowości 0w30 Castrol Edge, i ku mojemu zdziwieniu po prostu zero ubytku, wlewam 2.8L, zlewam tyle samo. Jedyny mankament to korozja i to nie tylko blachy, pod maską dużo elementów jest rude. W moim Volvo
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: e11, 1332ccm
  • Rocznik / Przebieg: 1997/303000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam