Silniki Honda VTEC/Non-VTEC - Silnik 2.3i 16V VTEC 154KM (F23Z5)

Wyświetleń: 6114
MotoBenzyna

Silniki Honda VTEC/Non-VTEC

Honda

Silnik 2.3i 16V VTEC o mocy 154KM znany z Hondy Accord stosowany w latach 1998-2002 to najmocniejsza wersja z rodziny F. Jednostka została wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu co wpłynęło wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę. Jeżeli ktoś szuka jednostki mocnej i bardzo dynamicznej a przy tym bezawaryjnej to silnik jest idealną propozycją.W opinii użytkowników uchodzi za bardzo dobrą i sprawdzona jednostka o prostych rozwiązaniach i niskiej awaryjności.Do największych mankamentów trzeba zaliczyć problemy z pompą paliwa oraz oraz aparatem zapłonowym jednak tyczy się to modeli z pierwszych lat produkcji.Przypadłością tych jednostek zwłaszcza nadmiernie wyeksploatowanych może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu - koniecznie sprawdzać poziom oleju !!! Silnik dynamiczny i zrywny o charakterystyce sportowej lubiący wyższe obroty , niestety przy tym paliwożerny.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają jak już to dobrej jakości i w wyspecjalizowanej firmie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • dobre osiągi

-Wady

  • koszty serwisu oraz części
  • kosztowana wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.2)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Honda Accord03.12.2019
Opinia:Zgadzam się z przedmówcą. Silnik niezniszczalny, w rodzinie od... 18 lat. Jedyna awaria to zabrudzony czujnik Vtec ktory odmowil posluszenstwa po kilkunastu latach. Minusy: spalanie 11 litrow miasto i 7-8 l trasa. Drogi rozrząd ( zaplacilem ok. 2.200 z robocizma). Powód: dwa paski rozrządu (!) - drugi pasek spelnia role jakby dwumasy, dodany dla podwyzszenia kultury pracy silnika i zrównoważenia drgań. Plusy: elastycznosc. Posiadalem wczesniej accorda 1.8 i roznica jest OGROMNA. W sprincie do setki nie tak bardzo, ale w momencie obrotowym dostepnym juz przy 2-3 tys obr. bije slabsza jednostke na glowe. Nie trzeba żyłowac silnika czy redukowac biegow do wyprzedzania.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Elastycznosc, kultura pracy, moc
Wady:Spalanie

Odmiana silnika: 154

Rocznik: 2001

Przebieg: 225000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Radek12.04.2018
Opinia:Bardzo przyzwoity silnik,co ważne praktycznie bezawaryjny zrobione na nim ponad 100 tys/km i jedynie drobne awarie tanie w naprawie.Moc wystarczająca,spalanie przyzwoite w granicach 10L,cześci dostępne i w przystępnych cenach.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Acord 154KM

Rocznik / Przebieg: 2002.r 290.000km

Średnie spalanie: 10 l/100km