Silniki Honda VTEC/Non-VTEC - Silnik 2.3i 16V 158/160KM (H23A2/A3)

Wyświetleń: 5261
MotoBenzyna

Silniki Honda VTEC/Non-VTEC

Honda

Silnik 2.3i 16V o mocy 158-160KM miał zastosowanie w Hondzie Accord V oraz modelu Prelude IV generacji. Konstrukcja silnika nieskomplikowana co przekłada się na bezproblemowy serwis oraz dostępność części. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz przestrzeganiu terminów wymiany płynów i części, silnik praktycznie bezawaryjny. Dynamika na dobrym poziomie, minusem jest spalanie zwłaszcza miejskie w granicach 13L. Plusem jest możliwość montażu instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dostępność części

-Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 6 miesięcy.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(9.2)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Prelude 4 4 WS system06.05.2020
Opinia:Witam, o co się przyczepie o błedy w opisie, producent jasno pisze w manualu że do silnika należy zalać 10W40 kurna. Ale wracając do tematu . Mam H23A2 w prelude 4 generacji , silnik to prawdziwe bydle , poprostu wielki i mocny i trwały, samochód ma 300 000 km , do tego tuningowany w niemczech, wgrana inna mapa ECU , moc potwierdzałem na hamowni , wypluło 190 KM po modyfilacjach z 160 ktore fabrycznie jest zakodowane. Pilnujesz mu plynów i temperatury i silnik nie do zajechania. Niektórzy twierdzą że te wersje mają fabrycznie spieprzony wał korbowy a mianowicie źle wyważony co skutkuje masakrą panewek po jakimś czasie. Nie wierzcie to bzdura!. Nie słuchajcie pseudo expertow.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Moc, trwałość, dobra dynamika , spalanie może i duże ale to w końcu silnik wysokoobrotowy a one mają apetyt na paliwo. Pobór oleju na 1000km też na poziomie

Odmiana silnika: H23A2

Rocznik: 92

Przebieg: 280 tys

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Galon27.04.2018
Opinia:Pancerny silnik niezniszczalny i odporny na wszystko,jedynie spalanie było duże i na tamte czasy kosztowny serwis.Pamiętam że moc dynamika i prac była na najwyższym poziomie .Stary ale jary !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Accord V 2.3 158KM

Rocznik / Przebieg: 1996 r 196.tys

Średnie spalanie: 10 l/100km