Silniki Opel - Silnik 1.8 16V VVT A18XER

Wyświetleń: 21962
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V VVT miał zastosowanie w samochodach segmentu D oraz Van w Oplu Insygnia i Zafira.Silnik zaawansowany technologicznie z szeregiem nowych rozwiązań. Między innymi w silniku brak klasycznego EGR-u, został zastosowany inny bardziej przyjazny sposób, który umożliwia samoczyszczenie. W silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu a luzy zaworowe są regulowane przez szklankowe popychacze. Kolektor ssący plastikowy sterowany elektrycznie sterownikiem oraz termostat sterowany elektrycznie. Silnik dynamiczny o bardzo dobrej kulturze pracy, kierowcy chwalą jednostkę za dobre osiągi przy umiarkowanym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(7.7)
Trwałość
7.7/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jarek25.03.2017
Opinia:Mam ten silnik w Chevrolecie Cruze. Jak na razie 5 lat bez żadnych problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Chevrolet Cruze 1.8 141KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 135 000

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja