Grupa PSA - Silnik 1.2 12V THP / PureTech

Wyświetleń: 12402
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.2 PureTech o mocach 110KM i 130KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C marki Peugeot oraz Citroen. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tm daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów. Z pewnością jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 11):
(7.0)
Trwałość
5.3/10
Utrzymanie
6.9/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:56

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Rafał03.10.2016
Opinia:co do silnika to jestem zachwycony,przede wszystkim jego dynamiką oraz niskim spalaniem.Auto ma przejechane 48tys i nie było żadnych problemów,więc mogę tylko powiedzieć o samych odczuciach z jazdy. Auto jest bardzo dynamiczne ładnie się zbiera praktycznie z każdego biegu,przyspieszenie w aucie rewelacja nie ma problemu z wyprzedzaniem. Co do spalania to jak podaje producent to nie bardzo ale średnio 6L przy jeździe mieszanej raz szybciej raz powoli. Bardzo dobry silnik polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 208/110

Rocznik / Przebieg: 2015/48

Średnie spalanie: 6 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #4 Ireneusz 18.02.2019
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
0 #3 Hubert 02.01.2019 02.01.2019
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
0 #2 stanisław 11.10.2017
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok
0 #1 Maciej 10.05.2017
Ten silnik nie ma łańcucha tylko pasek zębaty pracujący w oleju.

Najnowsze komentarze

Ireneusz
18.02.2019
0
Z tym silnikiem 1,2 THP 110 KM to wielka ściema !!!!!. Po 62 tyś zaświeciła się kontrolka Awaria Silnika, Napraw Silnik. Pragnę dodać, że przed kupnem auta czytałem jaki to rewelacyjny silnik i ile dostał nagród za najlepszy silnik roku 2016, 2017. i chyba 2018. To jeden wielki francuski PIC.Kto przyznał te nagrody. Szwagier Prezesa!!!!. Pasek się strzępi i zatyka smok a taki miał być amerykański, bezobsługowy. Ludzie jak macie troczę rozumu to ten silnik omijajcie wielkim łukiem. Sam samochód jest bardzo miły w prowadzeniu i wyglądzie.Ale nie polecam a wręcz odradzam.
Hubert 02.01.2019
02.01.2019
0
Witam.POTWIERDZAM ŁUSZCZENIE SIE PASKA ROZRZĄDU ok. 65000-70000 zatyka sitko smoka .Wystarczy spuścić olej odkręcić miske olejowa wyciagnac pierscien smoka jest wcisniety nie wkrecany wyciagnac sitko wyczyscic zlozyc obejrzeć od spodu zakamarki ewentualnie wyczyscic zmienic filtr oleju i olej wymienic rozrzad cena rozrzadu w hurtowniach to ok.450zl.,olej orginalny total ineo first 3.5l litr po ok36zl filtr oleju np.purflux ok35zl.Nie sluchac bzdur serwisow ASO.Doswiadczylem na swoim przykladzie.Po wymianie rozrzadu pojezdzic ok1000 i wymienic znowu olej i filtr mozna sprawdzic sitko w smoku ewentualnie wyczyscic bo mogl sie wyplukac osad z zakamarkow , zeby byc spokojnym zadnych elektrozaworow czujnikow nie wymienialem troche cierpliwosci i stracilem ok.2000zl. a nie jak serwisy ASO 6500-7000 wmawianie wyciaganie silnika i skrzyni,Z DALEKA OD ASO PSA .Poszukac warsztatów co zajmuja sie autami francuskimi.Pozdrawiam
stanisław
11.10.2017
0
silnik o mocy 130KM dość dynamiczny ,przy przyspieszaniu na niższych biegach słychac turbine ale ogólnie ok