Popularne na rynku

Silnik PSA 1.2 PureTech 110KM EB2 DT

67549
Silnik PSA 1.2 PureTech 110KM EB2 DT

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (7.2)
Trwałość 6.1/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 5

Najbardziej awaryjna część

68%
1%
9%
2%
2%
1%
17%
Suma głosów: 107

Opinie użytkowników

27.03.2022 Peugeot 208
(4.7)
Opinia: Silnik Ok. Ale występuje wada paska rozrzadu która nastąpiła u mnie przy 81000km. Pasek popękany i trochę rozpuszczony!. Peugeot 208 1.2 puretech 82km. Niestety koszt czyszczenia i wymiany 2000zl.
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Oszczędny, w miarę dynamiczny do miasta i podmiejskie wyprawy jak najbardziej Ok.
Wady: Rozrząd pękający i rozpuszczający pasek koszt wymiany i płukania układu z drobinek 2tys zł.
  • Silnik: 82km puretech
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 82000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
19.02.2022 308
(10.0)
Opinia: Silnik 1.2 PureTech 130. Dynamiczny w 308, mało pali. Bardzo przyjemny w eksploatacji.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Osiągi, spalanie.
Wady: Póki co brak.
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
08.02.2022 C3 aircross
(5.3)
Opinia: C3 Aircross, przy 95 000 km awaria paska rozrzadu, obecnie w serwisie
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mało pali
Wady: Rozrząd
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 95 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
20.12.2021 C3 Aircross
(5.7)
Opinia: C3 Aircross z tym silnikiem z 2018 roku przejechał 42000 km i złuszczony pasek zatkał smoka oleju. Auto na gwarancji więc Citroen pokrył koszty (10 000 zł) naprawy w tym wymiany rozrządu, pompy oleju i płukania silnika Auto serwisowane w ASO z wymianą oleju co 10-12 tys km
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobra dynamika i brzmienie jak na 3 cykindry
Wady: Rozrząd do kitu, pasek się łuszczy narażając na ogromne koszty w tym zatarcie silnika
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 43000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
21.07.2021 308 2016r.
(7.5)
Opinia: POLECAM 100%. Samochód ma przejechane 170 tyś km. i żadnych awarii !!. Samochód jeszcze na oryginalnym rozrządzie. Nie ma najmniejszych problemów. Artykuł mam wrażenie pisany z wiedzy " zasłyszanej" od ludzi którzy nigdy nie jeździli 1,2 THP.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, dynamika, kultura pracy, śmiesznie tanie części - koszt rozrządu z robocizną 600zł ( oryginalne części)
Wady: brak
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam