Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.
Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.
Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Citroen C3 II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C3 Picasso FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C3 Aircross 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 Cactus I 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 II FL 1.2 12V e-THP 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 Picasso II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen Berlingo II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen DS3 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
DS 3 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Peugeot 208 I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2DT)
Peugeot 2008 I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2DT)
Peugeot 308 II 1.2 12V e-THP 110KM (EB2DT)
Peugeot Partner II FL 1.2 12V THP 110KM (EB2DT)
Opel Crossland X 1.2 12V ECOTEC Turbo 110KM (B12XHL)
| Średnia (głosów: 23) | (7.2) |
| Trwałość | 5.9/10 |
| Utrzymanie | 7.6/10 |
| Dynamika | 8.4/10 |
Citroen C3 II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C3 Picasso FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C3 Aircross 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 Cactus I 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 II FL 1.2 12V e-THP 110KM (EB2 DT)
Citroen C4 Picasso II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen Berlingo II FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Citroen DS3 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
DS 3 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)
Peugeot 208 I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2DT)
Peugeot 2008 I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2DT)
Peugeot 308 II 1.2 12V e-THP 110KM (EB2DT)
Peugeot Partner II FL 1.2 12V THP 110KM (EB2DT)
Opel Crossland X 1.2 12V ECOTEC Turbo 110KM (B12XHL)