Grupa Renault - Silnik 1.4 16V TCe H4Jt

Wyświetleń: 15288
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 TCe o pojemności 130KM z Turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje średnio około 7L/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Musimy jednak  liczyć się z kosztowną regulacja zaworów, które nie są hydrauliczne i trzeba je ustawiać ręcznie, również użytkownicy sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Jednostka w ocenie użytkowników uchodzi za bezawaryjną a usterkowość na bardzo niskim poziomie można stwierdzić, że praktycznie zerowym.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • regulacja zaworów przy LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Jak już ktoś się zdecyduje na montaż instalacji LPG to tylko dobrej firmy i musi się liczyć z kosztowną regulacją zaworów po 60 tys/km

Średnia (głosów 20):
(8.9)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.6/10
Głosy według opinii użytkowników:173

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Jacek19.10.2018
Opinia:Użytkuję Renault Megane Grandtour 1,4 TCe 130KM , okazało się że te silniki mają problem z uszczelką pod głowicą. Ubytek płynu chłodniczego, bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym to pierwsze niepokojące objawy. Im później dokonamy diagnozy tym koszty naprawy większe (pękają cylindry), koszty naprawy tych silników to 7-10 tys. złotych. Problem zaczyna dotyczyć coraz młodszych aut nawet z przebiegiem poniżej 90tys. km. Problem z fabrycznie montowaną uszczelką która przepuszcza pomiędzy 1 a 2 cylindrem, dlatego płyn chłodniczy dostaje się bezpośrednio do cylindra i nie widać wycieków. Prawidłowe użytkownie auta czyli wymiana oleju 10-15 tys km , regularna kontrola poziomu płynu chłodzącego wydłuża żywotność uszczelki (silnik nie przegrzewa się), a co za tym idzie opóźnia powstanie problemu. Marka Renault jakoś nie widzi problemu, chociaż awarie pojawiały się już w autach 2-3 letnich na gwarancji. Silnik w eksploatacji drogii, jedyny plus to dynamikia i komfort jazdy.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Megane Grandtour III 130KM

Rok / Przebieg: 2011 110tys.

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Maciej12.10.2018
Opinia:Użytkuję od roku samochód z tym silnikiem i nie można powiedzieć złego słowa. Przesiadłem się z wolnossącego 2.0 147KM Mazdy i pozytywne zaskoczenie co do elastyczności i dynamiki. Tutaj auto "zbiera" się z niższych obrotów, co ułatwia wyprzedzanie, turbina naprawdę pomaga. Spalanie zależy od kierowcy, ale u mnie przy spokojnej jeździe w mieście jest to około 8,5l, w trasie bez nadmiernego wyprzedzania do 110km/h wyjdzie 6,5l (zimą trochę więcej). Trzeba zaznaczyć, że komputer zawsze zawyźa rzeczywiste spalanie o 0,3-0,4l (mierzone z pełnego baku). Co do awaryjności nie mogę się wypowiedzieć, bo dopiero rok uzytkuję samochód, ale nic się nie dzieje. Poprzedni właściciel wymienił kompletny rozrząd z łańcuchem, który podobno rozciąga się przy około 150tys. km oraz wymienił uszczelkę pod głowicą. O każdy silnik trzeba dbać, a tutaj trzeba pamiętać o spokojnym rozgrzewaniu podczas mrozów i wymieniać olej co 10-15tys. km oraz znaleźć dobry egzemplarz (sprawdzajcie auta w ASO przed zakupem!). Na razie jestem bardzo zadowolony, silnik nie zawiódł mnie ani razu. Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane III

Rok / Przebieg: 2009r. / 178tys km

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seba29.09.2018
Opinia:Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane Grandtour 130KM

Rok / Przebieg: 2010 / 169tys.

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Michał06.07.2018
Opinia:Mogę z czystym sumieniem potwierdzić opinie użytkowników 1.4TCE bardzo fajny dynamiczny i cichy silnik, odkupiłem Scenika Grand 7 osobowego od brata, założyłem gaz i jestem bardzo zadowolony, spalanie 9-10 litrów gazu, jeżdżę już 3 lata i wszystko pięknie hula.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Scenic Grand 7 / 130KM

Rok / Przebieg: 2009 / 208tys.

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Adrian05.07.2018
Opinia:Cichy, dynamiczny jak do i tond bezproblemowy, jeżdżę nim o nowości. Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Megane Grandtour / 131KM

Rok / Przebieg: 2010

Śr. spalanie: 7 l/100km