Popularne na rynku

Silnik Renault 0.9 TCe 90KM-92KM H4Bt

75293
Silnik Renault 0.9 TCe 90KM-92KM H4Bt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 0.9 12V TCe H4Bt o mocy 90-92KM wszedł do produkcji w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach Dacia, Renault oraz Smart. Jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem przeznaczona to aut segmentu A i B. Auto z tym silnikiem w mieście spisuje się bardzo dobrze.


Przy prędkościach do 90km/h przyspiesza sprawnie, niestety po przekroczeniu prędkości 100km/h komfort jazdy wyraźnie spada, silnik staje się znacznie głośniejszy. Konstruktorzy stworzyli ten silnik do jazdy miejskiej i tam sprawdza się naprawdę dobrze a średnie spalanie oscyluje w okolicy 6L co jest bardzo dobrym wynikiem. W opinii  kierowców awaryjność jest na  niskim poziomie pod warunkiem regularnego serwisowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobry do miasta
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

Wady

  • głośny przy dużych prędkościach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (7.8)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 4

Najbardziej awaryjna część

67%
2%
8%
2%
8%
1%
13%
Suma głosów: 261

Opinie użytkowników

20.03.2024 Clio
(3.7)
Opinia: Ten silnik nie jedzie. W porównaniu z Clio, w którym miałem ten silnik, następna Corsa D 90KM to była rakieta. On ciągnie znośnie na niskich biegach i wysokich obrotach. Od dołu brak elastyczności. Poniżej 2000obr zaczyna terkotać i łatwo go zadusić. Z kolei, żeby w
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Podobno mało awaryjny :)
Wady: Słaby dół, kiepska elastyczność.
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
23.10.2023 Renault captur
(9.0)
Opinia: Silnik jak na pojemność dość dynamiczny, denerwuje turbo dziura przy każdej zmianie biegu, o dziwo powyżej 120km/h dalej ładnie ciągnie ale robi się już głośno. Raz wymieniony rozrząd przy 80tys( nie wiadomo czy potrzebnie bo tak zasugerował mechanik na badaniu technicznym w aso, miesiąc po
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dobra dynamika, również na autostradzie
Wady: Słaby rozrząd jeśli właściciel jeździ na lonflife i katuje silnik na niskich obrotach Wibracje na wolnych obrotach
  • Silnik: H4bt
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.05.2023 Captur
(8.3)
Opinia: Renault Captur w wersji Helly Hansen, bardzo fajne auto, spalanie wg mnie w porządku w trybie mieszanym, w mieście wiadomo gorzej ale po mieście to się rowerem jeździ dla zdrowia. Interwały wymiany filtrów i oleju co 8-10k, części tanie. Niestety u mnie doszło do przeskoczenia
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Normalne spalanie Moc pomimo niskiej pojemności zadowalająca
Wady: Rozrząd przeskoczył :/
  • Silnik: 0,9
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 112000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
04.09.2022 Dacia Sandero
(9.3)
Opinia: Miałem wiele obaw związanych z tym silnikiem ale po przejechaniu 139 tys. km wszystkie je rozwiało. Jednostka nie zawiodła mnie ani razu, do dnia dzisiejszego pracuje jak nowa, nie bierze oleju no i spalanie 7-8 LPG. Instalacja gazowa współpracuje bezproblemowo przez cały ten przebieg zużył
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodność, niskie spalanie, dobra współpraca z LPG, dynamika
Wady: Słaba elastyczność na niskich obrotach
  • Silnik: TCE 90 LPG
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 139000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.11.2021 Clio 0,9TCe
(10.0)
Opinia: Do redaktorów motobenzyny, silnik 0,9TCe opisany jest jako zalecany pod LPG i w porządku, ale dlaczego silnik 1,4TCe opisany jest jako niezalecany pod LPG skoro system zaworowych szklanek regulacyjnych w obu silnikach jest identyczny ? Może warto by w końcu opisać silniki jak należy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy i współpracuje z LPG
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 85
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię