Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost z rodziny Sigma o mocach 150, 160 lub 182KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2010. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.
Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Ford Focus Mk3 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Kuga Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Galaxy Mk3 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford S-MAX Mk1 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.6 16V EcoBoost ST 182KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)
Ford Kuga Mk2 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)
| Średnia (głosów: 6) | (8.3) |
| Trwałość | 8.3/10 |
| Utrzymanie | 7.7/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |
Ford Focus Mk3 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Kuga Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
Ford Galaxy Mk3 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford Mondeo Mk4 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford S-MAX Mk1 FL 1.6 16V EcoBoost SCTi 160KM (Sigma)
Ford C-MAX Mk2 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.6 16V EcoBoost ST 182KM (Sigma)
Ford Focus Mk3 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)
Ford Kuga Mk2 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)