Popularne na rynku

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost Sigma

96141
Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost z rodziny Sigma o mocach 150, 160 lub 182KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2010. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.


Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastycznośći
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awaryjny układ chłodzenia
  • zużycie popychacza pompy wody
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.4)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

81%
4%
2%
2%
5%
2%
4%
Suma głosów: 170

Opinie użytkowników

05.03.2020 Volvo S60 2011
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik w moim Volvo. Elastyczny i dynamiczny. Jedyne co wymieniałem do tej pory to świece i czujnik map sensor przed intercoolerem. Rozrzad przy 180tys km. Oczywiście olej i filtry co 10-12tys km.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Brak poważnych awarii. Dobre spalanie. Pasują części od forda które są tansze niż w ASO Volvo.
Wady: Brak
  • Silnik: T3 150KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
25.06.2019 Ford focus mk3
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny. Umiejętne obchodzenie się z gazem pozwala na średnio 7,5 l/100km.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 15km 1,6 ecoboost
  • Rocznik / Przebieg: 2012/115000 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.08.2018 Daro
(9.3)
Opinia: Z silnika jestem zadowolony bo jego praca jest na wysokim poziomie oraz jego dynamika,na minus trzeba zaliczyć spalanie zwłaszcza przy wyższych prędkościach !!! Po za tym jest super po przejechaniu 127 tys/km zero awarii,utrzymanie również nie jest wysokie po za wspomnianym spalaniem serwis kosztuje ponad
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford C-Max 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 r/127.000 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.11.2017 Przemek
(9.3)
Opinia: Silnik dosyć dynamiczny, jest moc kiedy jej potrzeba nawet w tak dużym samochodzie jak C-max (w porównaniu do mojego poprzedniego C-maxa z silnikiem diesla 125km jest o niebo lepiej). Bardzo dobra kultura pracy, silnik chodzi cichutko. 58tys i bez problemów po 100 pewnie warto będzie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Ford C-max II / 150km
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 58000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
21.12.2016 Kamil
(10.0)
Opinia: Świetny silnik pod każdym względem mam go w Focusie i jestem mega zadowolony.Bardzo dobrze się silnik zbiera moc super dobra elastyka.Spalanie przyzwoite średnio 8L .Awaryjność zerowa nic nie robiłem przy aucie po za klasyka oleje filtry i to tyle .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Focus/150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012/165tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię