Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Wyświetleń: 34532
Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI - pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Średnia (głosów 6):
(8.7)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
8.8/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 118

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Bartek23.12.2016
Opinia:W aucie o masie ponad 1300kg sprawdza się nieźle, przyspieszenie jest zadowalające - 8,7 sek do 100 km/h, na wyższych prędkościach również nie czuć niedostatków mocy. Spalanie jest na akceptowalnym poziomie, w szybkiej trasie ok. 7 litrów/100km, w zakorkowanym mieście zimą max. 11 litrów/100km. Jak dotąd nie uświadczyłem żadnych usterek, związanych z samochodem, a mam go ponad 2 lata (samochód kupiony z przebiegiem 56 tys km). Istotną kwestią jest konieczność zadbania o skrzynię biegów - jest to skrzynia Opla - M32, warto dbać o jakość i ilość oleju w skrzyni, szczegółów na ten temat jest w sieci sporo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Delta III / 150KM

Rocznik / Przebieg: 2010 / 80 tys km

Średnie spalanie: 8 l/100km