Silniki Fiat - Silnik 1.4 16V T-Jet

Wyświetleń: 19646
MotoBenzyna

Silniki Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 T-Jet z Turbodoładowaniem miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI - pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Średnia (głosów 5):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.6/10
Dynamika
8.6/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 80

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fan05.03.2018
Opinia:Rewelacyjny silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Abarth Grande Punto 190KM

Rocznik / Przebieg: 2009, 135 tys km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

bartek10.10.2017
Opinia:super silnik!
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: bravo/ 120

Rocznik / Przebieg: 2010 / 340tyś

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Lukas10.10.2017
Opinia:Super silnik, bardzo elastyczny. Spala do 7 litrów przy normalnej jeździe, bez wleczenia się. Na razie bez problematyczny. Nawet fajnie zabrzmi jak się go wkręci na wyższe obroty. Nie jest to jednostka do ścigania się, ale ma trochę pazurka, daje rade autostradzie. W tipo hatchback jazda autostradowa około 120-140km/h jest najbardziej optymalna - spalanie OK i cicho. Ogólnie na pierwsze 40 tys tym modelem z ta wersją silnikową mam bardzo pozytywne odczucie. Wg mechaników z ASO w tych wersjach już nie występują awarie turbiny i wycieki płynów - zostało to poprawione.
Jednostka jest już trochę na rynku ma ogólnie dobre opinie i można się z tym zgodzić! Bardzo udany silnik polecam!!
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Tipo/120KM

Rocznik / Przebieg: 2017/40 tyś

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Sansavi06.05.2017
Opinia:Silnik nie do zajechania, dobra dynamika, 0 awarii i bardzo dobra reakcja na chip tuning.
Widać dużą zmianę w modelach produkowanych od 2010 nie ma problemu pękających elementów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Linea, fabrycznie 120KM, od 2014r. 151 KM (chip tuning)

Rocznik / Przebieg: 70kkM, 2010

Średnie spalanie: 6.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Bartek23.12.2016
Opinia:W aucie o masie ponad 1300kg sprawdza się nieźle, przyspieszenie jest zadowalające - 8,7 sek do 100 km/h, na wyższych prędkościach również nie czuć niedostatków mocy. Spalanie jest na akceptowalnym poziomie, w szybkiej trasie ok. 7 litrów/100km, w zakorkowanym mieście zimą max. 11 litrów/100km. Jak dotąd nie uświadczyłem żadnych usterek, związanych z samochodem, a mam go ponad 2 lata (samochód kupiony z przebiegiem 56 tys km). Istotną kwestią jest konieczność zadbania o skrzynię biegów - jest to skrzynia Opla - M32, warto dbać o jakość i ilość oleju w skrzyni, szczegółów na ten temat jest w sieci sporo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Delta III / 150KM

Rocznik / Przebieg: 2010 / 80 tys km

Średnie spalanie: 8 l/100km