Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 16V MultiAir 170KM (940 A2)

Wyświetleń: 29750
Silnik 1.4 16V MultiAir 170KM (940 A2)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V MultiAir o mocy 170KM z mom.obr.250Nm/2500 obr./min to kolejna odmiana wersja silnika FIRE,w której zastosowano technologię MultiAir oraz Turbosprężarkę.Jednostka o tej mocy zadebiutowała w 2010 roku w szeregu modelach aut Alfa Romeo,Fiat.Lancia oraz Jeep.

Jednostka została opracowywana przez koncern Fiata od 2002 roku aż do 2009 roku wtedy to miała zastąpić starsze  jednostki 1.4 T-Jet.Silnik technologicznie bardzo zaawansowany w którym wprowadzono rewolucyjny system Multiair to elektro-hydrauliczne sterowanie zaworami dolotowymi bez wałka rozrządu.Technologia MultiAir zapewnia większy moment obrotowy,zwiększa moc oraz zmniejsza zużywa paliwa o 10% w porównaniu do wersji T-Jet.Dodatkowo wszystkie odmiany silników generują o wiele mniej emisji Co2 do atmosfery co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro5 oraz Euro 6.Niestety z barku możliwości uzyskania bardziej rygorystycznych norm spalin jakie obecnie obowiązują to jest Euro6d silnik w 2019 r został wycofany.Jak informują użytkownicy oraz serwisanci silnik 1.4 MultiAir jest jednostka dosyć trwałą i przy odpowiednim użytkowaniu nie będzie sprawiał większych problemów.Trzeba wspomnieć o kilku problemach z jakim spotkali się użytkownicy,do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie modułu sterującego zaworami !!! Zaczątkiem tego jest głośna praca jednostki oraz specyficzny klekot przeważnie ma to miejsce przy przebiegach 150tys/km zdarza się również przy niższych ( koszt naprawy modułu to rząd wielkości 3.500 zł). Wpływ na to miał problem z nieodpowiednim smarowaniem oraz zbyt długim okresem wymiany oleju co 30tys/km lub 2 lata !!! Mechanicy zalecają maksymalnie zmniejszyć interwał do 10tys/km lub 1 rok !!!.Warto również zwrócić uwagę na sitko w korku oleju które często się zatyka warto sprawdzić go i  przeczyścić lub wymienić na nowe.Problem z modułem i jego dużą awaryjnością dotyczy aut z pierwszych lat produkcji,po 2012 roku Fiat uporał się z tym problemem .Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.4 Multiair jest udaną konstrukcją która jest trwała oraz mało awaryjna a serwis oraz części nie sprawiają większych problemów.Kierowcy o zacięciu sportowym będą bardzo zadowoleni z jazdy autem z tym silnikiem, wysoki moment obrotowy oraz odpowiednia moc przekłada się na dobrą dynamikę.Warto nadmienić że w 2010 roku silnik 1.4 MultiAir Turbo zdobył nagrodę Engine of the year !!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • Awarie modułu Multiair /powód zbyt długi interwał wymiany oleju !!!
  • Awarie turbosprężarki/zatkanie filtra w przewodzie doprowadzającym olej do turbo

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Serwis przyjmuje wymianę oleju co 30 tys/km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają zmniejszenie interwału do MAX 10tys/km lub 1 roku !!! Pozwoli to na wyeliminowanie awarii modułu MultiAier !

Silniki 1.4 Multiair nie są zalecane pod instalację LPG,powodem całkowicie inne rozwiązania technologiczne np. brak przepustnicy czy dużo mniej miejsca dla instalacji.

Średnia (głosów 4):
(9.3)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fa05.03.2018
Opinia:Dymaniczny silnik laczacy stosunkowo niskie koszty z ponadprzecietna dynamika.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Giulietta / 170KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 78 000 km

Średnie spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Sonia26.01.2018
Opinia:Gulietta jest pięknym autem i porównywanie jej z topornym i ciężkim golfem jest bez sensu a poza tym to golf jest okrzyknięty królem komaktów przez niemiecką propagandę i przez to że Niemcy kupują swoje i promują swoje a tak naprawdę to dużo mu do króla brakuje. Jeśli golf jest już tym królem to Gulietta jest piękną królową.
Gulietta z tym silnikem jest rozwiązaniem optymalnym.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Gulietta 1,4 Multi Aier

Rocznik / Przebieg: 2015 , 36000

Średnie spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Sm kol15.05.2017
Opinia:Silnik na razie bezproblemowy , świetne osiągi bo 170 KM i Turbo oraz wysoki moment obrotowy (250 Nm ) robią b. dobry efekt . Gulietta z tym silnikiem jest szybkim i sprawnym autem . .Niewiele jak na te osiągi pali.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Multi Air 170

Rocznik / Przebieg: 2014 / 35000

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

ANDRE15.05.2017
Opinia:Świetny silnik Multi Air w mojej Julce 170 KM prawie sportowe osiągi przy umiarkowanym spożyciu
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,4 Multi Air 170

Rocznik / Przebieg: 2014

Średnie spalanie: 7.6 l/100km