Popularne na rynku

Silnik Fiat 1.6 16V E-torQ

48684
Silnik Fiat 1.6 16V E-torQ

Silniki Fiat Torque / Pratola / Twin Cam są stosowane w samochodach marki

  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.6 E-Torq o mocy 110 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 152Nm dostępny od 4500ob/min. Silnik o groźnie brzmiącej nazwie E-Torq wydawałby się  nowoczesną konstrukcja jak przystało na erę downsizingu z turbosprężarką czy wtryskiem bezpośrednim, nic bardziej mylnego.


Silnik fiatowski to jednostka oparta na prostych rozwiązaniach z wielopunktowym wtryskiem co przekłada się na dużą trwałość, brak uciążliwych awarii jak równie łatwy montaż instalacji LPG. Jednak czy to wystarcza na dzisiejsze czasy? Niektórzy będą rozczarowani tym silnikiem, ma słabą dynamikę, niski moment obrotowy i dosyć wysoki poziom spalania. Na pewno dużym atutem tego silnika będzie jego trwałość i bezproblemowa naprawa w razie awarii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • możliwość montażu LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysoki poziom spalania
  • słaby moment obrotowy

Informacje serwisowe

  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

LPG – możliwość kupna nowego auta w salonie z instalacja LPG

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.4)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

57%
11%
16%
0%
0%
9%
7%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

31.01.2022 Jeep Renegade
(5.3)
Opinia: Miałem ten silnik w Jeep Renegade, samochód kupiony nowy w serwisie Jeep. O ile samo auto jest bardzo fajne ja niestety o silniku dużo dobrego nie mogę powiedzieć. Szwankuje osprzęt; przy 80 tys. ukręciła się pompa wody co doprowadziło natychmiast do wypalenia uszczelki pod głowicą
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Bezproblemowy montaż gazu, hydrauliczna regulacja zaworów. Łańcuch rozrządu. Prosta konstrukcja
Wady: spalanie w mieście około 10 litrów benzyny. Dość mułowaty więc trzeba wciskać gaz i spalanie rośnie, Słaby jakościowo osprzęt
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
17.07.2017 Waldek
(8.7)
Opinia: Mam go w Fiacie Tipo z skrzynia automatyczną samochód firmowy więc nie oszczędzam.Moje spostrzeżenia są takie auto ma słabą dynamikę zbiera się miernie ale to chyba zasługa skrzyni biegów.Spalanie jest jak loteria jak jadę drogą z Warszawy do Radomia i jest tłoczno to spalanie mam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Fiat Tipo
  • Rocznik / Przebieg: 2017/27.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
31.10.2016 Urban
(8.3)
Opinia: Gdyby nie spalanie to można powiedzieć ze silnik bardzo udany, przy wyprzedaniu mocy tez nie brakuje aczkolwiek trzeba ostro zredukować na niższy bieg żeby dostał kopa.Co do usterek to nie miałem żadnej więc można powiedzieć że silnik godny Polecenia.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 500X/110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/97tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam