Silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 152Nm dostępny od 4500ob/min. Silnik o groźnie brzmiącej nazwie E-Torg wydawałby się nowoczesną konstrukcja jak przystało na erę downsizingu z turbosprężarką czy wtryskiem bezpośrednim, nic bardziej mylnego. Silnik fiatowski to jednostka oparta na prostych rozwiązaniach z wielopunktowym wtryskiem co przekłada się na dużą trwałość, brak uciążliwych awarii jak równie łatwy montaż instalacji LPG. Jednak czy to wystarcza na dzisiejsze czasy? Niektórzy będą rozczarowani tym silnikiem, ma słabą dynamikę niski moment obrotowy i dosyć wysoki poziom spalania, na tle konkurencji wypada bardzo miernie. Na pewno dużym atutem tego silnika będzie jego trwałość i bezproblemowa naprawa w razie awarii.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Przegląd serwisowy co 30.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
LPG - możliwość kupna nowego auta w salonie z instalacja LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: Fiat Tipo
Rocznik / Przebieg: 2017/27.000
Średnie spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 500X/110KM
Rocznik / Przebieg: 2015/97tys
Średnie spalanie: 8 l/100km