Silniki Suzuki - Silnik 1.3 16V VVT M13A

Wyświetleń: 15908
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.3 VVT o mocy 94KM znajdziemy pod maską Suzuki Ignis oraz Swift.Konstrukcja silnika bardzo trwała praktycznie o zerowej awaryjności.Silnik charakteryzuje się praktycznie zerową awaryjnością oraz niskim poziomem spalania średnio 7L.Jest możliwość instalacji LPG lecz silnik montowane na kraje EU mają słabszą głowicę co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km !!! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys.km.Po za tym silnik spisuje się bardzo dobrze jest cichy ładnie pracuje i jest praktycznie bezawaryjny .

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta jednostka
  • niska awaryjność
  • łatwość montażu LPG
  • niskie spalanie

-Wady

  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Ignis FH28.01.2020
Opinia:Miałem Ignisa FH z 2001 r z tym własnie silnikiem. Sprawował sie rewelacyjnie ale był dośc paliwożerny wiec zamontowałem gaz . Na gazie hulał az miło błedem było ze nie kontrolowałem luzów zaworowych i skończyło sie przy przebiegu 285 tyś na przypalonych zaworach . Silnik znacznie osłabł praca nierówna ( pływały wolne obroty)przy dojezdzaniu do swiateł gasł . Jazda stała sie koszmarem i sprzedałem nie naprawiajac.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: M13A

Rocznik: 2001

Przebieg: 285 tyś

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Sławomir21.01.2018
Opinia:Silnik jest praktycznie bezobsługowy i ma typowo japoński wysokoobrotowy charakter.Jak na dzisiejsze standardy posiada prostą budowę. Hydrauliczny wariator faz rozrządu wyraźnie daje mu drugi oddech powyżej 4k rpm. Elastyczność rzeczywiście nie jest wybitna ale cały czas porównywalna z innymi silnikiami 16V tej pojemności. Spalanie w Ignisie II to od 7l LPG na trasie do 9l LPG w mieście lub odpowiednio litr mniej benzyny (pali tyle ile podaje producent w instrukcji obsługi). Wbrew pozorom dynamiczna jazda nie skutkuje dużym wzrostem spalania. Silnik przy jeździe miejskiej i podmiejskiej jest bardzo dynamiczny i przyjemny w eksploatacji. Doszukując się wad można ewentualnie wskazać brak hydraulicznej kasacji luzów zaworowych (przy eksploatacji na LPG) czy dosyć niefortunne umiejscowienie filtra oleju narażające go na uszkodzenie przy forsownej jeździe terenowej. Zaopatrzenie w części zamienne jest słabe. Montaż i eksploatacja instalacji LPG nie sprawia problemów a dużym plusem jest szybkie nagrzewanie sie aluminiowego silnika. Przy LPG aby zachować bezawaryjność należy wykazać minimum zaangażowania i co 30kkm sprawdzić luz zaworowy.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Ignis II

Rocznik / Przebieg: '03 / 130 000km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Grzegorz08.10.2017
Opinia:Potwierdzam silnik bardzo trwały,usterkowość zerowa po za drobiazgami.Moc dynamika na dobrym poziomie w skali od 1 do 5 dałbym 5 gwiazdki, ale to nie jest najważniejsze przy takim aucie.Ogromny plus i 5 gwiazdek za spalanie średnio 6.5-7L.Bardzo dobry i tani w utrzymaniu silnik,przebieg 185tys bez najmniejszych problemów pokonał.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 93

Rocznik / Przebieg: 2006 r 185tyś

Średnie spalanie: 7 l/100km