Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V 122KM to najsłabsza odmiana silnika z rodziny M111, która produkowana była od 1993 do 2000 roku i zasilała samochody Mercedes Klasy C W202. Konstrukcja silnika nieskomplikowana: blok żeliwny, głowica wykonana z aluminium z wtryskiem elektronicznym wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trzeba szczególnie zwrócić uwagę na problematyczny układ rozrządu !!! Zdarza się że łańcuch potrafi przeskoczyć, co wiąże się z poważnymi wydatkami. Poza tym jednostka jest trwała a jej serwis nie sprawia większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (7.9) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 8.7/10 |
| Dynamika | 5.7/10 |