Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Wyświetleń: 98471
Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 22):
(7.8)
Trwałość
7.7/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:175

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 179

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Peugeot 300809.10.2019
Opinia:Padają drobiazgi, rozrząd do wymiany po 60 tys. , silnik paliwożerny w mieście 10 L idzie lekko.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6. 120 KM

Rocznik: 07

Przebieg: 80000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Peugeot 2008 08.10.2019
Opinia:Przez pięć lat użytkowania zero problemów. Jedynie wymiana termostatu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.6 vti 120 km

Rocznik: 2014

Przebieg: 52000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

DS 410.09.2019
Opinia:Polecam z czystym sumieniem. Od 5 lat na LPG i ciągle super.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 120 KM

Rocznik / Przebieg: 2011/189000

Średnie spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Citroen DS 426.08.2019
Opinia:Auto rewelacyjne. Spalanie na trasie 5,4 l. Oleju nie bierze wcale.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 120 KM

Rocznik / Przebieg: 2012

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Citroen c4 hatchback22.08.2019
Opinia:Trzeba mieć prawdziwego pecha żeby trafić na wadliwy najczęściej z winy niewłaściwego użytkowania ten właśnie silnik. Dotyczy to najczęściej aut sprowadzanych z niepewną historią. Jestem drugim użytkownikiem Citroena c4 zakupionego w salonie PL i nie mam powodów do narzekania. Jak dbasz tak masz i tyle w temacie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Vti 88 KW/ 120 KM

Rocznik / Przebieg: 2009/130000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km