Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i 125KM-135KM 1ZZ-FE

85483
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i 125KM-135KM 1ZZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i o mocach 125, 129 lub 135KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Corolla Verso, RAV4 oraz Avensis. Wszystkie jednostki Toyoty o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ należy liczyć się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silniki z początkowych lat produkcji cierpiały na duży pobór oleju. Powodem tego były złe rozwiązania konstrukcyjne spodu silnika, po 2005 roku silnik został poprawiony a usterka została wyeliminowana. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • ubytki olej w silnikach do 2005r
  • drogi montaż instalacji LPG
  • ręczna regulacja zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.9)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 2

Najbardziej awaryjna część

52%
6%
4%
4%
4%
25%
5%
Suma głosów: 113

Opinie użytkowników

02.12.2023 Avensis T25
(7.7)
Opinia: Witam. Avensis na LPG 2004 T25 z 1.8 VVT-i i AT. Kupiona jako 10 letnia z 69000km przebiegu. Brała od początku litr oleju na 2500km i olej zmieniany co 8000km. Próbowałem różne Valvoline, Millersy, AMSOil, Texaco czy dwa razy płukankę. Jak brała tak brała. Coś
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Kupiony do małego miasta ze względu na automat do jazdy na co dzień bez stresu i przyjaźni z mechanikami. Trochę głośny na wysokich obrotach. Na gazie zrobione ponad 130tys km. Luzy zaworowe w normie. Bez konieczności regulacji. No ale gazownik ogarnia nie takie
Wady: Głośny na wysokich obrotach i słaby z automatem. Z wymian to uszczelka pod pokrywą zaworów przy sprawdzeniu luzów. I czyszczenie odmy ale to błachostka. Telepie się na wolnych obrotach, ale to cała seria ZZ tak miała.
  • Silnik: 129KM / 95KW
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 207000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
22.12.2022 Avensis T25 Sedan
(8.7)
Opinia: Silnik w wersji po modernizacji. Brak zużycia oleju, olej leję 5w-30 C2 (mid SAPS) co 10tys km. Problemów z silnikiem brak.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niezawodny Trwały Ekonomiczny Tanie części Prosta obsługa
Wady: Kultura pracy Głośność
  • Silnik: 129
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
21.10.2022 Toyota Corolla Verso 1.8
(2.3)
Opinia: Cała seria silników ZZ była do kitu ... W dodatku w silniku 1zz-fe mamy szklanki jako popychacze zaworowe co w skrajnych przypadkach regulacja zaworów może słono kosztować, SILNIK NIE NADAJE SIE DO LPG !!
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Szybko się grzeje w zime nie trzeba czekać ale za to w lato co chwilę chodzi wiatrak co sprzyja przegrzewaniu się silnika
Wady: Przegrzewanie silnika Pobór oleju do 2,5l na 1000km oczywiscie wada fabryczna. Jednak względnie tanim kosztem da się ją naprawić Cholernie droga regulacja zaworów
  • Silnik: 135
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
08.04.2022 Toyota Avensis T25
(9.3)
Opinia: Silnik elastyczny, lubiący wysokie obroty. Wyposażony w zmienne fazy rozrządu VVT-I na dolocie. Świetny w trasie i w mieście. Nie pali zbyt dużo, jak na 1340 kg masy auta (Toyota Avensis T25). Powyżej 200 tys. km przebiegu wydarzyła się awaria sondy lambda za katalizatorem. Olej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczność, bezawaryjność, apetyt na paliwo, brak poboru oleju, łatwość naprawy i wymiany oleju, filtrów, dobry dostęp do podzespołów i ceny części.
Wady: W wersjach do 2005 roku możliwe były zbyt duże pobory oleju.
  • Silnik: 129KM/1ZZ-FE
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.06.2020 toyota avensis 122
(8.7)
Opinia: Silnik jak najbardziej ok. Pracuje na taxi. Zrobiłem na tym silniku 200000 km.na gazie, regulacja luzu zaworowego co 60 tyś.Koszt ok.500 zł.Samochód toyota avensis 1.8 vvti 2002r. Branie oleju to 1,5l na 10000 km.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjny
Wady: bez wad
  • Silnik: 1,8 vvti 1zz fe 129 km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 402000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię