Honda

Silnik Honda 1.4i 16V 90KM D14

31791
Silnik Honda 1.4i 16V 90KM D14

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.4i D14 o mocy 90KM znany z Hondy Civic VI i VII. Konstrukcja trwała z prostymi rozwiązaniami, bez zbędnej elektroniki co przekłada się na niską awaryjność i prosty serwis. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie, w mocniejszej wersji dynamika na przyzwoitym poziomie.


Atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalanie średnio 7L na 100KM a na trasie bez problemu osiągniemy wynik 5.5L. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a dostępność części jest duża w bardzo przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie spalanie
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • regulacja luzów zaworowych co 40tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.1)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

11%
39%
4%
11%
7%
4%
25%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

04.12.2023 HONDA VII gru 2004 1.4 ls
(8.7)
Opinia: Ogólnie super motor, prosty i bez poważnych awarii, u mnie poleciała tylko cewka przy 113 tys. km a mam teraz 205 tys km- daily street-fighter. Suchy, nie lecą uszczelki jak w beemekach. Z gazem BRC pracuje wzorowo
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dość dynamiczny- na miasto spoko, na trasę ciut brakuje ale do 130 km/h jest ok (trochę głośno w środku kabiny bo nie wygluszona jak na mało miasteczkowego przystało)
Wady: Trzeba robić te luzy zaworowe- ok. 350pln extra koszt- to na mały minus
  • Silnik: 1.4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
01.06.2021 Honda Civic 1996 rok
(6.0)
Opinia: Silnik D14A2 z 1996 roku, doskonałe zachowanie, inne ówczesne pojazdy typu golf, renault nie umywały się parametrami, jeździł z fitrem K&N, potem z instalacją gazową, wyjeździłem nim 190 tys kilometrów, po którejś zimie, mimo wykonanej konserwacji, prawie całe nadwozie pokryło się rdzą i to był
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamika, niezawodność, niskie koszty utrzymania, tani pasek i wymiana możliwa nawet samemu bo symbole i znaki na silniku oczywiście tego nie robiłem tylko u szpeca. Świetne własności samego nadwozia, zawieszenie, prowadzenie , wnętrze itp.
Wady: Wysokie spalanie w mieście, konieczność regulacji zaworów oraz aparatu zapłonowego (rozdzielacz i kopułka ), niestety słabe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia bo tak to bym do dzisiaj jeździł.
  • Silnik: D14A2 90 KM
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: od 30000 do 190000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
21.01.2020 Civic MB2 5D 1.4
(7.7)
Opinia: Moje D14A8 ma aktualnie 480tys. km. Z tego ponad 300tys na LPG sekwencyjnym. Pobór oleju na dzień dzisiejszy to około 0,5L/1000km. Nie dymi, nic nie widzę w lusterku. W największe mrozy odpala od strzału, pracuje równo i cicho. Ma moc, byłem z ciekawości na hamowni
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość, bezawaryjność
Wady: jak to u Hondy - zaworki trzeba regulować, a razem z nimi do wymiany uszczelka pokrywy co podnosi koszty.
  • Silnik: D14A8
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 480000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.03.2019 Civic VI gen
(8.3)
Opinia: Nie wiem dlaczego skąd opinia, że pancerny silnik D14A4 jest niezalecany do instalacji LPG. Sam zrobiłem nim niecałe 100 tys. km na LPG, nic się nie dzieje. Dynamika silnika zaczyna się od 3,5 tys. obr/min. Pobiera niewielkie ilości oleju. Luz zaworowy reguluję co 30 tys.km.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: D14A4
  • Rocznik / Przebieg: 1998 / 341000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.06.2018 Michał
(10.0)
Opinia: Jakiś czas temu, trochę przez przypadek, kopiłem hondę VI z tym silnikiem. Silnik jest kompletnie bezawaryjny mimo tego że na niego nie "chucham". Świetna dynamika, ciągnie od niskich obrotów (trochę jak diesel) a na wysokich obrotach świetnie przyspiesza. Lubi wysokie i niskie obroty. Bierze niewielkie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 90
  • Rocznik / Przebieg: 1999
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam