Silniki Honda - Silnik 1.4i 16V D14A

Wyświetleń: 9992
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.4i o mocy 75KM oraz 90KM znany z Hondy Civic VI. Konstrukcja trwała z prostymi rozwiązaniami, bez zbędnej elektroniki co przekłada się na niską awaryjność i prosty serwis. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie, w mocniejszej wersji dynamika na przyzwoitym poziomie. Atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalanie średnio 7L na 100KM a na trasie bez problemu osiągniemy wynik 5.5L. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a dostępność części jest duża w bardzo przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie spalanie

-Wady

  • słaba dynamika
  • regulacja luzów zaworowych co 40tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 6 miesięcy.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(8.5)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
7.2/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Civic MB2 5D 1.421.01.2020
Opinia:Moje D14A8 ma aktualnie 480tys. km. Z tego ponad 300tys na LPG sekwencyjnym. Pobór oleju na dzień dzisiejszy to około 0,5L/1000km. Nie dymi, nic nie widzę w lusterku. W największe mrozy odpala od strzału, pracuje równo i cicho. Ma moc, byłem z ciekawości na hamowni - 88KM z 90 fabrycznych - wynik rewelacyjny po 23 latach i pół miliona km. Silnik starczy na 3 karoserie (rdza).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Trwałość, bezawaryjność
Wady:jak to u Hondy - zaworki trzeba regulować, a razem z nimi do wymiany uszczelka pokrywy co podnosi koszty.

Odmiana silnika: D14A8

Rocznik: 1997

Przebieg: 480000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Civic VI gen28.03.2019
Opinia:Nie wiem dlaczego skąd opinia, że pancerny silnik D14A4 jest niezalecany do instalacji LPG. Sam zrobiłem nim niecałe 100 tys. km na LPG, nic się nie dzieje. Dynamika silnika zaczyna się od 3,5 tys. obr/min. Pobiera niewielkie ilości oleju. Luz zaworowy reguluję co 30 tys.km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: D14A4

Rocznik / Przebieg: 1998 / 341000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Michał27.06.2018
Opinia:Jakiś czas temu, trochę przez przypadek, kopiłem hondę VI z tym silnikiem. Silnik jest kompletnie bezawaryjny mimo tego że na niego nie "chucham". Świetna dynamika, ciągnie od niskich obrotów (trochę jak diesel) a na wysokich obrotach świetnie przyspiesza. Lubi wysokie i niskie obroty. Bierze niewielkie ilości oleju.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 90

Rocznik / Przebieg: 1999

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Robert27.02.2018
Opinia:Jestem 2 właścicielem Hondy Civic 1.4. Aktualny przebieg 145 tys. km. Auto kompletnie bezawaryjne. Trochę głośne przy wyższych prędkościach, powyżej 100 km/h. Silnik dynamiczny, prosty w budowie, nie posiada V-teca. Średnie spalanie to około 6,5 litra na 100 km. Najniżej zeszło do 6,0 na trasie do Chorwacji. Polecam samochód z tym silnikiem. Jedynie co 40 tys. km trzeba regulować luz zaworowy, ale nie jest to problem, bo nawet ASO Hondy nie jest drogie za tą czynność ( około 150 zł ). Lubi czasami wypić olej przy dynamicznej jeździe, ale to nie problem. Dużo miejsca w środku. Gorąco polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: CIVIC VII/ 90 KM

Rocznik / Przebieg: 2005/ 145 tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Kamil15.08.2017
Opinia:Historii auta nie znam do końca nie wiem czy silnik był wcześniej robiony,mogę ocenić bo dwóch latach jazdy że jest OK pod każdym względem.Silnik lubi jak się go kręci na wyższych obrotach wtedy jest w miarę dynamiczny tak to jeździ tak przeciętnie ale też bez przesady jak na taką moc jest OK.Powiem tak jak ktoś szuka silnika o przyzwoitych parametrach w miarę palącego i bezawaryjnego to szczerze polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Civic VI/75KM

Rocznik / Przebieg: 2000r/230tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km