Silniki Honda - Silnik 1.5i 16V VTEC-E D15Z

Wyświetleń: 7769
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.5 VTEC o mocy 114KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania. Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie a jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • zaawansowana konstrukcja
  • bezawaryjność
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • koszty serwisu
  • regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(9.1)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Civic 6 HB EK326.06.2020
Opinia:Posiadam civica z silnikiem D15Z6, samochód ma 20 lat i przebieg 310 tys km. Spalanie przy dosyć agresywnej jeździe nie przekracza 7l. Silnik bezawaryjny, zużycie oleju na poziomie 1l na 10.000km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Wysoka trwałość, dobra dynamika przy wyższych obrotach, bardzo niskie spalanie
Wady:Jak w każdej hodzie słaby dół, trzeba kręcić powyżej 4.5k rpm żeby wyprzedzić, silnik za słaby do jazdy po mieście przy włączonej klimatyzacji.

Odmiana silnika: D15Z6

Rocznik: 2000

Przebieg: 310000

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Honda civic 6 5D fastback13.06.2020
Opinia:Silnik jak na swój wiek i pojemność oferuję świetna dynamikę w mieście. Nie jedna nowa Fabia czy Golf zostaje w ruchu miejskim w tyle. Jedyny brak mocy można odczuć w trasie kiedy się jedzie w 5 osób plus tam jakieś bagaże, ale to raczej normalne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Dobre spalanie nawet kiedy nie zamulamy, dobra dynamika kiedy trzeba wyprzedzić na wysokich obrotach auto skacze do przodu
Wady:Zużycie oleju w zależności od dynamiki jazdy, spokojne 12k km to 1litr, kiedy się dużo jeździ po mieście i nie oszczędza się gazu to potrafi wziąć nawet litr na 5k km

Odmiana silnika: D15Z6 114HP

Rocznik: 1996

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Przemek27.01.2018
Opinia:A co z 1.5 VTEC-E 90 KM?
Ja mam taki i z gazem chodzi bez problemów. Super auto, super silniki!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Civic VI/90KM

Rocznik / Przebieg: 1997/240000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

KK08.09.2017
Opinia:Samochód całkiem udany. Niestety dość duże problemy z korozją. Sam silnik rewelacyjny. Bardzo dobre osiągi i przy tym niskie spalanie. W trasie dało się osiągnąć 5.5l/100km nie jadąc jak emeryt. Na autostradzie do 120 działa tryb econo i samochód bardzo mało pali. Silnik bezawaryjny na pasku. Jedyny mankament to zużycie oleju około 1.5l na 12 tys.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Civic VI / 114

Rocznik / Przebieg: 1997 / 220000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km