Silniki Honda i-DSI/i-VTEC - Silnik 2.0 16V i-VTEC 155KM (K20A1/A6)

Wyświetleń: 29933
Silnik 2.0 16V i-VTEC 155KM (K20A1/A6)

Silniki Honda i-DSI/i-VTEC

Honda

Silnik 2.0 i-VTEC o mocy 155KM i oznaczeniu K20A miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord oraz Stream. Konstrukcja silnika prosta, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego w którym sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu - koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik z lat produkcji 2003-2004 miał problem z zacierającym się wałkiem rozrządu - dosyć droga naprawa. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG - powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

-Wady

  • cena serwisu
  • spalanie
  • awarie wałków rozrządu
  • nie zalecany do montażu LPG
  • regulacja luzów zaworowych co 40 tys

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Silnik o oznaczeniu K20AX z lat 2003-2004 przy przebiegu około 150 tys .km dochodziło do wytarcia walka rozrządu !!!

Średnia (głosów 7):
(8.9)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Civic Type-R25.05.2020
Opinia:Posiadam auto od 5 lat. Bezawaryjna jednostka, lubiące średnie i bardzo wysokie obroty. Po wymianie dolotu powietrza oraz środkowej rury na hamowni 2.0 pokazały 234KM oraz 222 Nm@7040rpm. Honda trzeba wkręcać na obroty bo dopiero od 3,5 czuć elastyczność. Wymieniam olej co 10k lub co rok ( Millers do wyczynowych jednostek ). Fantastyczna jednostka, rasowo brzmiąca, jeden z najlepszych silników od Hondy
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:-dynamika w średnim oraz wysokim zakresie obrotów -trwałość jednostki -bezawaryjność
Wady:-wiadomo, zużywa więcej oleju -do 3k słaba elastyczność

Odmiana silnika: K20A2

Rocznik: 2005

Przebieg: 135000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Honda Accord VII 2.0 155 KM, K20Z0 14.04.2020
Opinia:Accordem VII z silnikiem K20Z0 jeżdżę półtora roku, auto genialne, choć bierze całkiem sporo oleju, poza tym żadnych problemów z silnikiem i osprzętem, wiadomo że silnik to tylko jeden z elementów samochodu, elektryka bez zarzutu, zawieszenie, tylko rzeczy eksploatacyjne, łączniki i tuleje, dodam że zawieszenie jest dosyć sztywne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Cichy, elastyczny, trwały
Wady:Spalanie oleju,

Odmiana silnika: 155 km/K20Z0

Rocznik: 2006

Przebieg: 170000

Śr. spalanie: 9.0 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Honda Accord 2.001.01.2020
Opinia:Po prostu rewelacja. Zrobilem 170tys km + instalacja LPG (nie rozumiem dlaczego niezalecany jest montaz LPG! wrecz przeciwnie - Polecam - koszty minimalne przy bezawarynym uzywaniu). oczywiscie wymiana oleju, regulacja zaworow (banalnie prosta) i innych czesci eksploatacyjnych na czas.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Jest taki jak oczekuje od silnika. Jak trzeba jade powoli w zakresie okolo 3tys obortow, a jak trzeba bardzo dobrze przyspiesza i wkreca sie na wysokie obroty. Zero podoru oleju silnikowego! przy przebiegu ponad 300tys km., tylko od wymiany do wymiany 4L Mobil 5W30 ESP formula.

Odmiana silnika: 155

Rocznik: 2005

Przebieg: 310000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Accord VII25.12.2019
Opinia:Świetny motor, chyba jak każdy Hondy.
Kultura pracy ustępuje tylko Lexus z słynnym 2JZ, ale to inna historia.
Jest cichutki, świetnie się nagrzewa nawet zimą, stabilny temperaturowy, bardzo dużo potrafi znieść. Dzięki takiemu motorowi jak K20 auto staje się bezawaryjne na lata! Wystarczy pogodzić się z rdza i zamiast do mechaników czasem pojechać do lakiernika :)
Spalanie to dzielmy na styl jazdy. Do 4000obr to będzie średnio 9L, powyżej 11L gazu.
Nie wiem skąd biorą się opinie o problemach z gazem w tych motorach... Toyota to może i jest delikatna pod tym względem w 2.0vvti, ale honda K20? Bezproblemowo latają setki tysięcy z gazem.
Super prosty motor, dla mnie jest to alternatywa dla wielbionego 1.8t, który potrafi zrujnować na starcie. Nie udało się znaleźć audi z takim motorem w normalnym stanie. A nowsze B7 to już korodują jak każda Honda, także wolę chociaż mieć motor i zawieszenie super co zapewnia Accord VII.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Kultura pracy, cichutki, bez klekotanie itd Fajna elastyczność podług starszych konstrukcji Hondy Prostota i niezawodność.
Wady:Brak

Odmiana silnika: 155 k20a6

Rocznik: 2005

Przebieg: 260000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Honda Accord VII Tourer18.07.2019
Opinia:Bardzo dobry silnik.
Potwierdzam to co pisali koledzy niżej, że charakteryzuje się dużym spalaniem. W korkach w mieście 12-14 litrów/100km. Trasa prędkosci 120km/h około 9l/100km. Ale poza dużym spalaniem to bardzo wdzięczna jednostka, prawie bezawaryjna, przez cały czas użytkowania wymieniłem tylko czujnik spalania stukowego a poprzedni właściciel zrobił regulację luzów zaworowych. Dynamika w Accordzie VII Tourer jest całkiem niezła, w trasie powyżej 100km/h jest trochę głośno ze względu na 5 biegową skrzynię. Przy 140km/h mamy na 5 biegu około 4000obr/m.
Reasumując - polecam ten silnik. Najlepiej zaraz po zakupie zamontować gaz by wyeliminować jedyny mankament tej jednostki.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2.0 iVTEC (155KM/K20A6)

Rocznik / Przebieg: 2003/218000

Średnie spalanie: 12.5 l/100km