Silniki Honda i-DSI/i-VTEC - Silnik 2.4 16V i-VTEC 190/201KM (K24A/Z)

Wyświetleń: 14662
MotoBenzyna

Silniki Honda i-DSI/i-VTEC

Honda

Silnik 2.4 i-VTEC o mocy 190KM najbardziej znany z Hondy Accord. Konstrukcja silnika z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, można rzec idealna!!! Nie zalecany jest montaż instalacji LPG - powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki mocnej i bardzo dynamicznej to silnik jest idealną propozycją

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała bezawaryjna jednostka
  • rewelacyjne osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • silnik na łańcuchu rozrządu

-Wady

  • wysokie spalanie
  • wysokie ceny serwisu
  • nie zalecany do instalacji LPG
  • regulacja luzów zaworowych co 40tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.9)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Accord 2.4 07.03.2020
Opinia:Bardzo dobre jednostki , silniki to największy atut tej marki, tu mechanicy nie zarobią. Polecam niezawodność tej marki ,mam już 5 lat ten model ,jak do tej pory tylko rzeczy serwisowe ,typu klocki olej i filtry. Widać po cenach giełdowych ,to co jest dobre ,to trzyma mocno ceny. Polecam na100 %
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:niezawodny silnik dobry moment obrotowy rewelacyjna skrzynia biegów brak turbiny rozrząd na łańcuchu
Wady:ogółem brak ,jedynie części orginalne dość drogie,mało zamienników, co do regulacji zaworów ,to bzdeta tam napisana , jak do tej pory przy przebiegu 252.000 nic nie regulowane,nie było potrzeby. Wszystko zależy od kultury jazdy.

Odmiana silnika: 201 km

Rocznik: 2009

Przebieg: 252,000

Śr. spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Pit10.10.2018
Opinia:Silnik 2.4 w parze z 5 biegowym automatem rewelacja, wymieniasz płyny i smigasz, zero stresu czy coś się zepsuje, polecam. Vtec co prawda załącza się dosyć wysoko ale bez stresu napędza 1.6 tonowe kombi. Najlepsze 4 cylindry na rynku, K24A3 rulez!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Acord vii tourer/190

Rocznik / Przebieg: 2007/190tys

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Sławek19.02.2017
Opinia:Rewelacyjny pod każdym względem dynamiczny mocny bardzo dobra i wysoka kultura pracy i co najważniejsze bezawaryjny.Dla niektórych mankamentem może być spalanie ale niema co się dziwić pojemność moc i waga auta (H.Accord) robi swoje. Ale jak ktoś szuka oszczędności to Honda Jezz jest idealna.Autem zrobiłem 130tys obecnie na budziku 275 tys większość autostrady i po za serwisem oleje,filtry- ne jest to tania imprezka,nic nie było naprawiane .Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Accord/190KM

Rocznik / Przebieg: 2008r/275tys

Średnie spalanie: 9 l/100km