Silniki Renault - Silnik 1.2 16V TCe 120KM H5Ft

Wyświetleń: 523
MotoBenzyna

Silniki Renault

stosowane w:

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 16V TCe  o mocy 120KM  wprowadzona na rynek w 2012 roku do modelu Renault Megane III.Konstrukcja powstałą przy współpracy dwóch koncernów Nissana oraz Renault .Jednostka miała zastąpić wysłużony silnik 1.6 16V który nie spełniał obecnych norm spalin oraz jego rozwiązania były przestarzałe.W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtryskiem paliwa,turbosprężarkę,zmienne fazy rozrządu oraz układ start&stop z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi,silnik zyskała na dynamice,kulturze pracy i co ważne spalał zdecydowanie mniej a niżeli jego poprzednik.Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również obniża koszty eksploatacji,jednak zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować uszkodzeniem jednostki !Ze względu na nowsze rozwiązanie w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych.W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy,świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niski poziom spalania
  • wysoka dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • turbodoładowanie

-Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie układu rozrządu
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.7/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Renault Clio Grandtour IV 1.2tce 22.03.2021
Opinia:Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny , mało awaryjny, praktycznie przez 100 tys km nic się nie zepsuło z osprzętu. Clio z tym silnikiem robi się bardzo dynamiczne , na trasach szybkiego ruchu nie zabraknie wam pary nawet powyżej 160km/h, czego nie można powiedzieć o 0.9tce. Fajnie że ma 4 cylindry dzięki czemu ma bardzo dobrą kulturę pracy, cisza , żadnego terkotania. Silniki te nie zużywają oleju, a jak już to jakieś naprawdę marginalne ilości (a wiemy jak to wygląda u konkurencjach, takie czasy). Nie byłem zwolennikiem francuskich wynalazków ale można się przekonać, to już nie te czasy co 15 lat temu, odrobili lekcje i można silnikom zaufać.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:-Dynamika -Bezawaryjność -Kultura pracy
Wady:-Spalanie w mieście

Odmiana silnika: 118km

Rocznik: 2017

Przebieg: 104000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Captur29.10.2019
Opinia:W pełni podzielam opinię innych, użytkowników tego silnika, mam go w Renault Captur 2014r. , na gwarancji wymieniono jakiś sterownik od silnika, silnik fajnie się zbiera i jest bardzo cichy, na trasie pali 5,3 w mieście nawet 8 potrafi zjeść, na 15 tyskm 1 litr dolewki oleju. Jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni, oby tak dalej się sprawował, to nasze pierwsze auto, które się nie psuje )))
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:cicha praca,niskie spalani w trasie
Wady:dolewki oleju co 15 tys 1 Litr !

Odmiana silnika: 1.2 TCe 120KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 136TYS

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Clio 1.2 TCe 120KM19.09.2016
Opinia:Świetny silnik !!! przebieg 170 tys/km i po za serwisem wymiany olejów nigdy nic się nie działo.Bardzo ładnie pracuje cicho i dynamicznie,spalanie od 4.5 l na trasie do 6.7 miasto średnio 5.5 L to rewelka jak na benzynkę i to przy dynamicznej jeździe. Dodam że auto pięknie się zbiera i czasami się boje czy nie odfrunę,ha,ha ale tak jest mały wariat.Polecam zdecydowanie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dobra dynamika,dobre przyspieszenie,niskie spalanie,brak awarii
Wady:nie znalazłem

Odmiana silnika: TCe120KM

Rocznik: 2012

Przebieg: 170.000

Śr. spalanie: 5.5 l/100km