Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.6 16V T-GDI 177/186KM (G4FJ)

Wyświetleń: 33681
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

stosowane w:

HyundaiKia

Silnik 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania. W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(8.9)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.6/10
Dynamika
9.4/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 118

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Kia Sportage gen.IV (QL) - AWD, 7DCT05.04.2021
Opinia:Silnik ma same zalety. Jedyna wada to spalanie - średnio 10 litrów (+2 na autostradach, a do -2 w zwykłych trasach). Silnik bardzo udany, cicho pracuje, praktycznie nie zużywa oleju (ja wymieniam nie co 15 tys. km tylko co 7,5 tys. km). Moc rozwija od 1400 obr/min, choć ja staram się jeździć przeważnie 2000-2500, a czasem pocisnąć mocniej żeby turbina ożyła.
Ze względu na brak hydraulicznej kompensacji luzów ten typ silnika NIE nadaje się do LPG (koszt instalacji wysoki przez GDI, do tego potem dojdą drogie ręczne regulacje luzu zaworowego).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Elastyczność, niezawodność, cicha i równa praca, rozwijanie mocy
Wady:Spalanie (miasto 12, autostrada 11-12, cykl mieszany 9,5 a trasa 8,5 , spokojna trasa 7,5)

Odmiana silnika: 177KM

Rocznik: 2018

Przebieg: 52400

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

i3010.01.2019
Opinia:Silnik godny polecenia !! wersja 186koni , idealne auto w trasy - elastyczność , faktycznie jest to motor benzynowy który zachowuje się jak diesel ! Ja polecam
ps. Przez pomyłkę wyżej wcisnąłem minus (że jestem na nie) a powinien być duży plus !!
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.6 tgdi

Rocznik / Przebieg: 2015 / 50 tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wojtek28.08.2018
Opinia:Bardzo dobry i oszczędny silnik. Posiadam w Tucsonie - polecam. Jeźdżę głównie w trasie, oszczędnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Tucson

Rocznik / Przebieg: 40.000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

KK24.06.2018
Opinia:Awaryjny silnik - https://hyundaitucson.info/buczenie-halas-wcisnieciu-sprzegla-ciszej-t120.html
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: T 1.6 177

Rocznik / Przebieg: 2016 25

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Amor19.03.2018
Opinia:Co do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń, przed zakupem auta dużo testowałem różne opcje wybrałem odpowiedni silnik,moc dynamika i kultura pracy na bardzo dobrym poziomie a przy tym spalanie do przyjęcia.Auto zdecydowanie na trasy tam sprawdza się najlepiej w mieście trochę się męczy,plus to dobra elastyczność przez co ładnie się zbiera i dławi co jest dużym plusem.Jestem bardzo zadowolony i szczerze polecam .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Tucson 1.6 177KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 65tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki z rodziny Epsilon (1997-2008)

Silniki z rodziny Epsilon iRDE (2004-2016)

Silniki MPI z rodziny Kappa (od 2008)

Silniki GDI z rodziny Kappa (od 2016)

Silniki z rodziny Alpha (1991-2005)

Silniki z rodziny Alpha II (2000-2012)

Silniki MPI z rodziny Gamma (od 2006)

Silniki GDI z rodziny Gamma (od 2010)

Silniki z rodziny Beta (1994-2003)

Silniki z rodziny Beta II (2001-2011)

Silniki Kia z rodziny T8

Silniki z rodziny Nu (od 2010)

Silniki z rodziny Theta (2004-2015)

Silniki GDI z rodziny Theta (od 2011)

Silniki z rodziny Delta (1998-2010)

Silniki z rodziny Mu (2005-2011)

Silniki z rodziny Lambda (od 2006)

Silniki z rodziny Sigma (1991-2006)