Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V Valvematic 1ZR-FAE

Wyświetleń: 89367
MotoBenzyna

Silniki Toyota

stosowane w:

Toyota

Silnik 1.6 16V Valvematic 132KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota  Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 21):
(8.0)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:165

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 306

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Auris30.04.2021
Opinia:NIKT nie pisze o awarii modułu valvematic...koszt to około 4-5 tysięcy...i to często pada i to nawet przed 200 tysiącami. Pozostaje albo kupić nowy w toyocie - albo kupić silnik - wymienić sam moduł i silnik wywalić.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Mało pali jak się jedzie emerycko
Wady:Mułowaty, idzie ale dopiero po 4 tysiacach...no i ten moduł zmiennych faz...

Odmiana silnika: 132

Rocznik: 2011

Przebieg: 185000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Auris 18.12.2020
Opinia:Mamy firmową Toyotę Auris z przebiegiem 65 000 km.
Auto jest jednym z najlepiej wyciszonych.
Brakuje mu mocy, dopiero jakiejś żwawości nabiera przy kręceniu powyżej 4000 obr.
Mimo 6 biegów dużo pali.
Mogę polecić dla osób preferujących spokojną jazdę i bezobsługowe użytkowanie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Zalety:Trwałość jednostki Współpraca z LPG Bardzo dobre wyciszenie
Wady:Wysokie spalanie Słaba dynamika

Odmiana silnika: 132

Rocznik: 2017

Przebieg: 65 000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Toyota Corolla25.05.2020
Opinia:po passatach i innych wynalazkach z dieslem kupiłem Toyote z 1,6 132 benzyną .... po przejechaniu prawie 200 tys km mogę powiedzieć tylko jedno - BEZAWARYJNOŚĆ !!! jestem bardzo zadowolony i polecam osobom, które chcą kupić auto i jeździć a nie stawiać je na serwis !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:bezawaryjność cisza niskie spalanie w trasie (mój rekord 4,5 litra przy prędkości 120km/h
Wady:brak

Odmiana silnika: 132

Rocznik: 2014

Przebieg: 198000

Śr. spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Auris05.02.2020
Opinia:ogólnie silnik bezawaryjny, mamy to auto od nowości, minus duzo pali w mieście do 12,6l, na trasie 120km/h potrafi zejść do 6,4l, dodatkowo strasznie molowaty, mojej małżonce pasuje.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:bezawaryjny
Wady:mulowaty, duze spalanie miasto zima nawet 12,6

Odmiana silnika: 132

Rocznik: 2013

Przebieg: 100000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Auris 212.09.2019
Opinia:Auto mam od nowości. Auto waży 1300 kg i pali, co by tu nie powiedzieć, po prostu dużo. Na trasie z klimą przy 100 km/h 6,5 l, przy 140 km/h 7,5 l. W dużym mieście 500 tys mieszkańców, z korkami na krótkich odcinkach 7-10 km, od 10,5 latem i 12,5 l zimą. Delikatna jazda po mieście 9 l. Zmienne fazy rozrządu nie pomogły zbytnio w zmniejszeniu zużycia paliwa. Auto dynamiczne na wysokich obrotach, oczywiście - taka japońska wirówka.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1,6 16 v vvti 132 KM

Rocznik / Przebieg: 2014/54000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km