Silnik 1.4 16V o mocy 90KM to jednostka o nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na niską awaryjność można rzec, że zerową. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka i wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i głośną pracą na wyższych obrotach. Poza tym silnik jest dobrą i trwałą konstrukcją co przekłada się na niskie koszty użytkowania i duże przebiegi bez większych awarii.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 30.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 14XER 90KM
Rocznik: 2007
Przebieg: 200000
Śr. spalanie: 6.1 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: Ecoflex 90km
Rocznik / Przebieg: 2006
Średnie spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Corsa E/90KM
Rocznik / Przebieg: 2014/74.000km
Średnie spalanie: 7 l/100km