Silniki PSA EW/ES - Silnik 2.0 16V 140KM (EW10 A)

Wyświetleń: 55046
Silnik 2.0 16V 140KM (EW10 A)

Silniki PSA EW/ES

stosowane w:

CitroenPeugeot

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania. Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobrze współpracuje z LPG

-Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(8.3)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 206

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.3)

Polecam!

407 SW 04.05.2021
Opinia:407 2005 rok LPG . Obecnie ma przebieg 310000 . Co do silnika to do przebiegu 275000 eksploatowany był w Finlandii. Na razie nic się nie dzieje. kompresja na poziomie 12,6 i oczywiście popija olej ale też ma wycieki. Ale ponoć tak ma być. Jedynym mankamentem były uszczelki pokryw zaworów z których ciekło. Cholerstwo drogie ale założenie nowych problem wyeliminowało.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Trwały pomimo przebiegów. Usterki jeśli występują są na ogół proste.
Wady:Lubi popić oliwę oraz puścić tu i ówdzie przez uszczelnienia. Durne rozwiązanie filtra oleju. prze co przy każdej wymianie silnik jest mocno pozalewany.

Odmiana silnika: EW 10 A

Rocznik: 2005

Przebieg: 310000

Śr. spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Peugeot 40718.12.2020
Opinia:Miałem taki silnik w peugeocie 407.
Jak na wolnossącą benzynę jest dość dynamiczny i ma moment obrotowy już z samego dołu. Osiągi też jedne z najlepszych w tej klasie motorów.
Jazda po mieście rewelacja, totalna cisza w kabinie. Powyżej 120 km/h zaczyna hałasować, choć pewnie to wynikało z braku 6 biegu.
Do wad niestety trzeba doliczyć pojawiające się wycieki na wszelkich uszczelnianiach, co w połączeniu z kiepską wiedzą mechaników skutkuje podwójnymi kosztami napraw.
Przebieg 250 tyś km z czego 100 tyś km przejechane na LPG. Po tym czasie silnik został rozebrany w celu wymiany uszczelnień.
Tłoki i cylindry w stanie wręcz idealnym, podobnie głowica - to wskazuje jednoznacznie na wysoką trwałość silnika i odporność głowicy na LPG.
Gdyby produkowano jeszcze auta z takim motorem, bez wahania bym takie kupił.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Względnie dobra dynamika Idealny pod LPG Wysoka trwałość Bardzo cicha praca na niskich obrotach
Wady:Przy większych przebiegach problemy z wyciekami oleju

Odmiana silnika: 140 km RFJ EW10

Rocznik: 2008

Przebieg: 270 000 km

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

307 5d po lifcie18.07.2019
Opinia:Przejechałem tym silnikiem ponad 110tys, obecnie auto ma 160tys przebiegu. Dobra dynamika, jadąc płynnie (co nie znaczy powoli) pali 7 w trasie. Średnie spalanie mam ok. 7.5 Fakt- auto nieduże bo to 307 hatchback. Wymieniona sonda lambda, czujnik temperatury, czyli zupełne drobiazgi. Bierze ok litr oleju na 4-5tys, ale z tego co widzę to normalne. Generalnie- bardzo polecam, szczególnie obecnie, kiedy większość nowoczesnych silników wymaga remontów po 150- 200 tys.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 143 EW10A

Rocznik / Przebieg: 2006 160tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

citroen c816.02.2019
Opinia:Citroen c8 kupiony i zagazowany przy 138000km (podobno choć miewam wątpliwości) dziś 345000km do dziś żadnych problemów z silnikiem i osprzętem, Pali bez problemu jedynie w stosunku do poprzednika z silnikiem 136km ( który przejechał 470000 i jako w pełni sprawny zmienił właściciela ) zużywa wyraźnie więcej oleju tj ok 0,4l /1000km
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2,0 16v 103kw/140km EW10A

Rocznik / Przebieg: 2007 przebieg 345000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Piotr53503505309.09.2018
Opinia:Citroen C5 rok 2005: silnik znakomicie radzi sobie z tym autem; ważne aby nie lać oleju 5W30 którego nadmierne spalanie niszy katalizator - polecam
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C5/140km

Rocznik / Przebieg: 2005/198500

Średnie spalanie: 10.5 l/100km